ASPIRATE - Serwis dla wymagających marketerów

Google Analytics - śledź najważniejsze zmiany w marketingu internetowym​

Publikujemy ważne nowinki, które mają wpływ na Twoje działania marketingowe

Logo Goole na czarnym tle

Od teraz GA4 obsługuje AMP

W GA4 pojawiła się usługa analityki przyspieszonych stron mobilnych AMP. Aby zbierać dane, należy zaimplementować…

Osoba trzymająca w dłoniach telefon z logo Google

To koniec Google Optimize

Google oficjalnie ogłosił koniec działania narzędzia Optimize, służącego do testowania użyteczności witryny. Google Optimize pozwala…

Laptop z wykresami GA4 na ekranie

Ulepszona segmentacja odbiorców i inne zmiany w GA4

GA4 wprowadza cztery aktualizacje, takie jak segmentacja odbiorców i wykorzystywanie zbiorczych danych od użytkowników. Pierwszą nowością jest ulepszone zarządzanie odbiorcami. Użytkownicy GA4 mogą tworzyć sugerowane…

Osoby analizujące raport analytics na tablecie

Raport zaangażowani odbiorcy w Google Analytics 4

Google Analytics uruchamia nowy raport, wskazujący, którzy odbiorcy kampanii są w nią najbardziej zaangażowani. Raport będzie zawierał m.in. informacje o średnim czasie trwania sesji, nowych…

Logo Goole na czarnym tle

Od teraz GA4 obsługuje AMP

W GA4 pojawiła się usługa analityki przyspieszonych stron mobilnych AMP. Aby zbierać dane, należy zaimplementować tag AMP Analytics. Pozwoli to na gromadzenie danych strony, użytkownika,…

Osoba analizująca wykresy na ekranie komputera

Nowa aktualizacja GA4 już dostępna

W GA4 pojawiła się właśnie nowa aktualizacja, która ma usprawnić proces raportowania. Pierwsza z nowości to zmiana położenia ikony jakości danych. Wyświetlenie jej na jednej…

Osoba trzymająca w dłoniach telefon z logo Google

To koniec Google Optimize

Google oficjalnie ogłosił koniec działania narzędzia Optimize, służącego do testowania użyteczności witryny. Google Optimize pozwala na zoptymalizowanie strony internetowej poprzez dostosowanie jej do preferencji użytkowników….

Osoba analizujące dane z komputera

GA4 dodaje nowe dane z zakresu e-commerce

Po najnowszej aktualizacji w GA4 zobaczymy dane, umożliwiające jeszcze bardziej szczegółową analizę interakcji związanych z produktami i usługami. W zaktualizowanym interfejsie znajdziemy dane takie jak:…

Reklama display na chodniku

Reklamy out of home w Google Display & 360

Google właśnie ogłosił wdrożenie nowego formatu reklamy – out of home. Jest on kolejną metodą zwiększenia zasięgów kampanii cyfrowych. To nowy sposób na w pełni…

Logo Google na żółtym tle.

Nowe pomiary w Google Display & Video 360

Kilka dni temu Google zaktualizował pomiary w kampaniach Google Display & Video 360. Dotyczą one niestandardowych stawek kampanii. Aktualizacja umożliwi reklamodawcom m.in. wykorzystanie danych z…

Tag: Google Analytics

Google Analytics to narzędzie do analizy ruchu na stronie internetowej, które umożliwia zbieranie i przetwarzanie danych dotyczących użytkowników. W tym celu wykorzystuje kod śledzący GATC, skupiający się na wykorzystaniu języka znaczników Java Script. Aby zacząć korzystać z narzędzia, musimy zainstalować wtyczkę monitorującą wejścia na stronę lub wykorzystać Google Tag Manager. Dzięki Google Analytics można również monitorować i analizować działania marketingowe, takie jak reklamy Google Ads, a także śledzić efektywność różnych kanałów dotarcia do odbiorców. Google Analytics daje również możliwość tworzenia różnorodnych raportów i wizualizacji danych, które ułatwia analizę uzyskanych efektów i umożliwia podejmowanie lepszych decyzji biznesowych.