Szukaj
Laptop z wykresami GA4 na ekranie

Ulepszona segmentacja odbiorców i inne zmiany w GA4

GA4 wprowadza cztery aktualizacje, takie jak segmentacja odbiorców i wykorzystywanie zbiorczych danych od użytkowników.

Pierwszą nowością jest ulepszone zarządzanie odbiorcami. Użytkownicy GA4 mogą tworzyć sugerowane grupy odbiorców, złożone z użytkowników, którzy nie otrzymali powiadomień push. Biorąc pod uwagę fakt, że jedynie 37% użytkowników aplikacji włącza ten typ notyfikacji, zaangażowanie pozostałych 63% może okazać się kluczowe. Dodatkowo jeśli grupa odbiorców w GA4 obejmuje zarówno użytkowników aplikacji, jak i całego Internetu, w przypadku kampanii promujących zaangażowanie, Google automatycznie skieruje reklamę tylko do odpowiednich osób, korzystających z aplikacji.

Drugą aktualizacją jest dostęp do zbiorczych danych zalogowanych użytkowników, którzy wyrazili na to zgodę. Według Google przyczyniło się to do wzrostu konwersji o 10%. Wykorzystywanie tego typu danych jest możliwe po włączeniu Google Signals na połączonym koncie GA4.

Oprócz tego Google wreszcie usprawnia pomiar konwersji w iOS. Nowy parametr adresu URL o nazwie gbraid ma umożliwić dokładniejszy pomiar i optymalizację stawek, przy jednoczesnej poprawie prywatności. Wprowadzono także kilka innych rozwiązań, które mają pomóc w mierzeniu i optymalizacji kampanii na iOS. Od teraz marketerzy mogą integrować GA4 z SKAdNetwork. Pojawiła się również dodatkowa metoda, oparta na zgodzie – numer telefonu. Ostatnią nowością jest możliwość prowadzenia beta testów A/B wzrostu konwersji opartych o położenie geograficzne.

Zrzut ekranu GA4 z zakładką o nazwie segmentacja odbiorców
Źródło: support.google.com
Udostępnij:
Katarzyna Ząbczyk
Katarzyna Ząbczyk
Redaktor. Autorka nowinek, która codziennie wyszukuje i publikuje najświeższe wiadomości ze świata marketingu. Prywatnie pasjonatka i studentka psychologii, miłośniczka książek.

Zdobądź najważniejsze informacje i bonusy

Raz w tygodniu w piątek o 14:00 wysyłamy najistotniejsze informacje oraz dodatkowe materiały, których nie znajdziesz na aspirate.pl

Zdobądź najważniejsze informacje i bonusy

Zapisz się, a otrzymasz najważniejsze zmiany marketingowe na swoją skrzynkę mailową.