GA4 wprowadza cztery aktualizacje, takie jak segmentacja odbiorców i wykorzystywanie zbiorczych danych od użytkowników.
Pierwszą nowością jest ulepszone zarządzanie odbiorcami. Użytkownicy GA4 mogą tworzyć sugerowane grupy odbiorców, złożone z użytkowników, którzy nie otrzymali powiadomień push. Biorąc pod uwagę fakt, że jedynie 37% użytkowników aplikacji włącza ten typ notyfikacji, zaangażowanie pozostałych 63% może okazać się kluczowe. Dodatkowo jeśli grupa odbiorców w GA4 obejmuje zarówno użytkowników aplikacji, jak i całego Internetu, w przypadku kampanii promujących zaangażowanie, Google automatycznie skieruje reklamę tylko do odpowiednich osób, korzystających z aplikacji.
Drugą aktualizacją jest dostęp do zbiorczych danych zalogowanych użytkowników, którzy wyrazili na to zgodę. Według Google przyczyniło się to do wzrostu konwersji o 10%. Wykorzystywanie tego typu danych jest możliwe po włączeniu Google Signals na połączonym koncie GA4.
Oprócz tego Google wreszcie usprawnia pomiar konwersji w iOS. Nowy parametr adresu URL o nazwie gbraid ma umożliwić dokładniejszy pomiar i optymalizację stawek, przy jednoczesnej poprawie prywatności. Wprowadzono także kilka innych rozwiązań, które mają pomóc w mierzeniu i optymalizacji kampanii na iOS. Od teraz marketerzy mogą integrować GA4 z SKAdNetwork. Pojawiła się również dodatkowa metoda, oparta na zgodzie – numer telefonu. Ostatnią nowością jest możliwość prowadzenia beta testów A/B wzrostu konwersji opartych o położenie geograficzne.