ASPIRATE - Serwis dla wymagających marketerów
Osoba trzymająca w dłoniach telefon z logo Google

To koniec Google Optimize

Google oficjalnie ogłosił koniec działania narzędzia Optimize, służącego do testowania użyteczności witryny.

Google Optimize pozwala na zoptymalizowanie strony internetowej poprzez dostosowanie jej do preferencji użytkowników. Przeprowadzenie testów różnorodnych zmian, planowanych w witrynie, jest bardzo przydatną funkcją, nie tylko dla web developerów.

Niestety, korzystanie z tego narzędzie będzie możliwe jeszcze tylko przez chwilę. Koniec działania Google Optimize nastąpi 30 września tego roku. Z tym dniem wszystkie testy prowadzone na stronie zostaną zakończone, a użytkownik utraci do nich dostęp. Dotychczasowe dane można w każdej chwili pobrać, korzystając z eksportu raportów w interfejsie użytkownika.

Google tłumaczy swoją decyzję pewnymi brakami w dotychczasowym funkcjonowaniu narzędzia Opimize i chęcią stworzenia jego nowej, lepszej wersji. Na ten moment szczegóły nie są znane, ale w najbliższych tygodniach mamy poznać zastępcze metody prowadzenia testów stron internetowych.

Zrzut ekranu, informujący o zakończeniu działania Google Optimize
Źródło: support.google.com
Udostępnij:
Katarzyna Ząbczyk
Katarzyna Ząbczyk
Redaktor. Autorka nowinek, która codziennie wyszukuje i publikuje najświeższe wiadomości ze świata marketingu. Prywatnie pasjonatka i studentka psychologii, miłośniczka książek.

Powiązane wpisy

Zdobądź najważniejsze informacje i bonusy

Raz w tygodniu w piątek o 14:00 wysyłamy najistotniejsze informacje oraz dodatkowe materiały, których nie znajdziesz na aspirate.pl

Zdobądź najważniejsze informacje i bonusy

Zapisz się, a otrzymasz najważniejsze zmiany marketingowe na swoją skrzynkę mailową.