Reklamy na Instagramie zostały wzbogacone o kilka nowych funkcji i narzędzi do tworzenia bardziej angażujących treści.
Pierwszą nowością jest wyświetlanie reklam w kanale Eksploruj. W ten sposób mają one dotrzeć do użytkowników w jak najwcześniejszym etapie odkrywania nowych, interesujących ich treści. Instagram zapowiada również testy zarabiania poprzez udostępnianie kampanii reklamowych bezpośrednio w profilach twórców.
Kolejna zmiana dotyczy każdej reklamy na Instagramie, wykorzystującej sztuczną inteligencję. Gdy użytkownik kliknie w tego typu reklamę, AI w przyszłości zaproponuje mu więcej produktów i usług z podobnej kategorii.
Również rozszerzona rzeczywistość doczekała się swojego zastosowania w promowaniu treści. Wykorzystanie jej w reklamach ma zachęcać Internautów do interakcji z użytym elementem AR i zwiększyć ich zaangażowanie. Funkcja ta jest dostępna zarówno w standardowym kanale treści, jak i Insta Stories.
Ostatnia zmiana, pośrednio związana z reklamą, dotyczy muzyki stosowanej w Reels. Od teraz biblioteka Meta Sound Collection zawiera wysokiej jakości, bezpłatne utwory, które mają zwiększyć popularność klipu. W przypadku, gdy twórca ma problem z wyborem odpowiednio nagrania, Instagram może podjąć tę decyzję za niego, poprzez automatyczne dostosowanie na podstawie zawartości rolki.