W odpowiedzi na zwiększone obostrzenia prawne Unii Europejskiej związane z gromadzeniem danych na potrzeby reklam, oraz wprowadzeniem aktów DSA i DMA, Meta wprowadza opcję wyłączenia reklam w swoich aplikacjach. Instagram i Facebook bez reklam brzmią zachęcająco, ale oczywiście ma na nic za darmo, a cena takiego luksusu nie należy do najniższych.
Już od tego miesiąca pierwsi użytkownicy otrzymują powiadomienia o zachodzących zmianach i mogą wykupić płatną wersję obydwu platform. Miesięczna opłata za wyłączenie reklam wynosi 9,99 euro dla przeglądarek i 12,99 w przypadku aplikacji mobilnych. Subskrypcja obejmuje wszystkie profile połączone w Centrum Kont.
Najnowsza aktualizacja budzi jednak wiele pytań. Jak wielu użytkowników będzie w stanie zapłacić tyle za ochronę swoich danych i jak odbije się to na samych reklamodawcach? I czy spersonalizowane reklamy produktów, które nam się podobają, są aż tak złe? Na odpowiedzi na te pytania zapewne przyjdzie nam jeszcze poczekać. O wszystkich nowych danych, aktualizacjach i zmianach będziemy informować na bieżąco w naszym serwisie.