Szukaj
Ekran telefonu z logo aplikacji Instagram i Facebook w folderze social media

Instagram i Facebook bez reklam? Tak, ale za opłatą

W odpowiedzi na zwiększone obostrzenia prawne Unii Europejskiej związane z gromadzeniem danych na potrzeby reklam, oraz wprowadzeniem aktów DSA i DMA, Meta wprowadza opcję wyłączenia reklam w swoich aplikacjach. Instagram i Facebook bez reklam brzmią zachęcająco, ale oczywiście ma na nic za darmo, a cena takiego luksusu nie należy do najniższych.

Już od tego miesiąca pierwsi użytkownicy otrzymują powiadomienia o zachodzących zmianach i mogą wykupić płatną wersję obydwu platform. Miesięczna opłata za wyłączenie reklam wynosi 9,99 euro dla przeglądarek i 12,99 w przypadku aplikacji mobilnych. Subskrypcja obejmuje wszystkie profile połączone w Centrum Kont.

Najnowsza aktualizacja budzi jednak wiele pytań. Jak wielu użytkowników będzie w stanie zapłacić tyle za ochronę swoich danych i jak odbije się to na samych reklamodawcach? I czy spersonalizowane reklamy produktów, które nam się podobają, są aż tak złe? Na odpowiedzi na te pytania zapewne przyjdzie nam jeszcze poczekać. O wszystkich nowych danych, aktualizacjach i zmianach będziemy informować na bieżąco w naszym serwisie.

Zrzut ekranu ogłoszenia Meta o platformach Instagram i Facebook bez reklam
Źródło: about.fb.com
Udostępnij:
Katarzyna Ząbczyk
Katarzyna Ząbczyk
Redaktor. Autorka nowinek, która codziennie wyszukuje i publikuje najświeższe wiadomości ze świata marketingu. Prywatnie pasjonatka i studentka psychologii, miłośniczka książek.

Zdobądź najważniejsze informacje i bonusy

Raz w tygodniu w piątek o 14:00 wysyłamy najistotniejsze informacje oraz dodatkowe materiały, których nie znajdziesz na aspirate.pl

Zdobądź najważniejsze informacje i bonusy

Zapisz się, a otrzymasz najważniejsze zmiany marketingowe na swoją skrzynkę mailową.

Nie może Cię zabraknąć!

semWAW#2

Zapraszamy na semWAW#2 — barcamp o marketingu i analityce.