Sztuczna inteligencja w Google Ads wciąż się rozwija, a koncern ogłosił kilka opierających się na niej, bardzo przydatnych funkcji.
Pierwsze z nowych narzędzi odpowiada za generowanie tła do zdjęć produktowych, na podstawie opisu reklamodawcy. W ten sposób w bardzo krótkim czasie powstaje kilka wersji fotografii, co pozwoli na szybkie wybranie najbardziej odpowiedniej grafiki. Równie szybkie, jak stworzenie nowego tła, będzie jego całkowite usunięcie, dzięki czemu uwaga odbiorców będzie skupiona na promowanej ofercie.
Google pracuje również nad narzędziem generującym optymalne słowa kluczowe, nagłówki i obrazy dla danej strony docelowej, na podstawie analizy znajdujących się na niej treści. Kolejnym przełomowym projektem jest dostosowywanie nagłówka i opisu promowanej strony internetowej do fraz , wpisywanych w wyszukiwarce. Te dwie funkcje mogą okazać się prawdziwymi gamechangerami.
Całkowite wdrożenie tych narzędzi dla wszystkich użytkowników Google Ads ma potrwać kilka miesięcy, ale tak rozbudowana sztuczna inteligencja jest warta oczekiwania.