Google wprowadza nowe narzędzia do kampanii Performance Max w ramach przygotowań do okresu świątecznego.
Pierwszą nowością jest planer skuteczności kampanii, który ma ułatwić rozporządzanie środkami przeznaczanymi na reklamy. Jego drugą funkcją jest ocena wpływu zmian w kampanii na ich skuteczność. Oprócz tego reklamodawcy zyskają dostęp do informacji na temat możliwości promocji sezonowej oraz budżetu różnych kampanii, nawet z kilku kont.
Kolejnym, uruchomionym wcześniej narzędziem jest planowanie grup zasobów. Najnowsza aktualizacja umożliwia dodawanie do nich automatycznych reguł. Dzięki temu będą mogły być wstrzymywane wtedy, kiedy jest to konieczne. Marketerzy będą mogli planować zasoby ze sporym wyprzedzeniem czasowym. Kolejnym ulepszeniem tego narzędzia ma być możliwość dodania nawet 15 nagłówków do grup zasobów.
Ostatnie z narzędzi to wyjaśnienia, dotyczące wszelkich zmian w skuteczności konta. Pozwalają one na określenie przyczyn zmian w wydajności, a także diagnozowanie problemów i rekomendacje na temat ich rozwiązywania. Najnowsza aktualizacja wprowadza również kilka nowych wyjaśnień, dotyczących np. analizy stanu różnych produktów.
Nowe narzędzia powinny być już dostępne dla wszystkich kampanii Performance Max. Ich ewentualne rozszerzenia i ulepszenia pojawią się w nadchodzących tygodniach.