Szukaj
Obrazek przedstawia logo Mobile Trends

Mobile Trends for Experts – podsumowanie konferencji

Ogrom wiedzy, masa emocji, wielu szalenie interesujących ludzi z branży! Tak właśnie możemy określić biznesowe święto, pod znakiem „mobile”, które miało miejsce w samej Warszawie. To wydarzenie skierowane jest głównie do osób, które chcą być na bieżąco z nowymi technologiami, interesują się reklamą w mobile, marketingiem, e-commerce oraz są zafascynowane aktualnymi trendami i prekursorskimi rozwiązaniami. Właśnie dlatego nie mogło nas tam zabraknąć! Zapnijcie pasy, lecimy!

Zdjęcie przedstawia kobietę na konferencji.
Źródło: facebook.com/mobiletrendspl

Mobile Trends for Experts – weź udział i poczuj się jak ekspert

Pod koniec października, mieliśmy przyjemność uczestniczyć w cyklicznej konferencji, organizowanej od 2012 roku, która tym razem powróciła w nowej odsłonie – „for Experts”. Wydarzenie przybrało formę zarówno stacjonarną, jak i online. To idealne miejsce dla każdego, kto poszukuje wiedzy na najwyższym poziomie, a szeroki wachlarz zagadnień to świetna okazja, aby rozwinąć nowe umiejętności. Merytoryczne prelekcje zostały podzielone na aż sześć ścieżek tematycznych i łącznie wzięło w nich udział ponad 250 uczestników. 75% to właściciele firm i menedżerowie wysokiego szczebla. Konferencja obejmowała ponad 50 prelekcji oraz praktycznych case study, a uczestnicy wymienili między sobą około 1000 wizytówek!

Dlaczego Mobile Trends przyciąga tak genialne grono?

Konferencja oferuje wiele zagadnień, aby połączyć przedstawicieli IT Mobile. Wydarzenie otwarte jest zarówno dla doświadczonych specjalistów, jak i osoby stawiające pierwsze kroki w branży. Obecność biznesmenów, menadżerów ds. promocji i reklamy, grafików, projektantów aplikacji i entuzjastów branży mobile sprawia, że polskie środowisko pasjonatów może spotkać się w jednym miejscu i wymienić doświadczeniami. Wielką rolę odgrywają charyzmatyczni prelegenci, którzy dzięki swojej wieloletniej praktyce, są w stanie wesprzeć swoim merytorycznym ramieniem, praktyczną radą oraz odpowiedzą na każde pytanie.

Dla każdego coś miłego

Blok pierwszy obejmował #mobileManagement, #mobileInspirations oraz #mobileMarketing. Blok drugi: #mobileUXD, #mobileBanking oraz #mobileCommerce. My skupiliśmy się na dwóch ścieżkach, chociaż szczerze żałujemy, że nie posiadamy zdolności bilokacji i nie mogliśmy być obecni na wszystkich, w tym samym czasie!

#mobileMARKETING

Pierwszy dzień konferencji w ścieżce marketingowej został otworzony przez Antoninę Grzelak. Przedstawiła ona sposoby, które sprawią, że mobile będzie faktycznie sprzedawał. Zaznaczyła, jak ważne jest dopasowanie kreacji, do kanału reklamowego oraz uświadomiła nam wszystkim, że cierpimy na popularną w XXI wieku chorobę – nomofobię! Nomofobia oznacza lęk przed brakiem kontaktu z telefonem i to właśnie dlatego mobile to świetne narzędzie, aby zdobyć klienta. 

Zdjęcie przedstawia kobietę przemawiającą kobietę.
Źródło: facebook.com/mobiletrendspl

Dzięki Sylwii Szmalec mieliśmy przyjemność poznać dwa projekty badawcze, które koncentrowały się na tym, jak pandemia wpłynęła na zakupy oraz jaką rolę w procesie zakupowym odgrywa mobile.  Dzięki Tomaszowi Kąkol zdaliśmy sobie sprawę, jak potężną bazą danych jest nasz telefon oraz ile informacji o nas posiada. Przypomnieliśmy sobie o klasycznych MMS-ach, które według Tomasza mogą nam znacząco poprawić sprzedaż. 


O tym, jak ważna jest kontrola skuteczności, analiza danych oraz wyciąganie wniosków wspomnieli między innymi Sylwia Kaska oraz Nikodem Sarna


Dzięki Weronice Gładych oraz Arturowi Grochowskiemu dowiedzieliśmy się, jak istotne jest holistyczne podejście do produktu w kampaniach reklamowych. 


Zabawne memy w swojej prelekcji wykorzystali Norbert Mazur oraz Michał Budzyński. W wystąpieniu, które nazwali „Zrobiliśmy aplikację… Jak teraz na niej zarobić?” uczestnicy mogli przeanalizować i poznać zachowania użytkowników aplikacji mobilnej oraz zrozumieć jak istotne jest, aby aplikacja łączyła swoje funkcjonalności i była skalowalna. 


Genialne spojrzenie na pionowe wideo rzuciła Anna Prończuk w swoim wystąpieniu „TikTok, Reels i Stories – wideomarketing na mobile”. Wszyscy wiemy, że wideo ma zwracać naszą uwagę. Zastanawialiście się kiedyś, dlaczego sformowanie „zwróć uwagę”, w języku angielskim to „pay attention”? Według Anny Prończuk użytkownicy płacą nam swoją uwagą, dzięki temu możemy wykreować markę prostymi, absorbującymi uwagę Tik Tokami czy Reelsami. Wspominaliśmy już, że stworzyliśmy Aspirate-owego Tik Toka z najnowszymi nowinkami? Zaobserwuj, aby być na bieżąco!

Zdjęcie uśmiechniętej kobiety.
Źródło: facebook.com/mobiletrendspl

Krzysztof Marzec udzielił nam bardzo treściwej lekcji na temat Google Analytics 4 oraz jakie możliwości oferuje w swojej nowej odsłonie. Po prelekcji Krzysztofa nikt nie będzie miał wątpliwości, że zbieranie i analiza danych to jedna z najważniejszych czynności w prowadzeniu działań marketingowych. 


Paweł Sala postanowił skupić się na człowieku i jego odbiorze informacji oraz na tym, jak percepcja jest ważna w zdobywaniu klienta i zwiększaniu konwersji. 


Dzień powoli dobiegał końca. Przedostatnią prelekcję poprowadził Mike Korba, który genialnie przedstawił jak wykorzystać dane o użytkownikach w automatycznej komunikacji push. Aby zobrazować, jak ważna w tym wszystkim jest personalizacja, swój występ rozpoczął przywitaniem się z każdym rzędem, prawą i lewą stroną, kobietami i mężczyznami z osobna! 

Przy ostatniej tego dnia prelekcji w bloku #mobileMARKETING powiało grozą! 
Czy marketerzy za 10 lat będą w ogóle potrzebni? Czy copywriter musi znaleźć sobie inne zajęcie, a Google będzie tak automatyzować reklamy, że zawód specjalisty od PPC umrze śmiercią naturalną? O tym opowiedział nam  Mateusz Buczkowski, w swojej prelekcji „Mamy prze-AI-bane: jak marketerzy mogą wygrać z AI?”

#mobileCOMMERCE

Ścieżkę #mobileCommerce otworzył Michał Dunin, który uświadomił wszystkim, czym jest A-Commerce (czyli zautomatyzowanie procesu zakupowego po stronie klienta). Współcześni konsumenci nie cierpią na nadmiar wolnego czasu – wręcz przeciwnie; mają go za mało. Dlatego zrobią wiele, by zautomatyzować lub outsourcować część czynności, składających się na proces zakupowy. O wszystkich trudach dzisiejszego klienta dowiedzieliśmy się z wystąpienia Michała.


Kolejno mieliśmy przyjemność uczestniczyć w panelu dyskusyjnym, który mocno skupił się na przyszłości i wizji futurystycznego świata sprzedaży w mobile. Okazuje się, że filmy science ficition to wizja przyszłości, która nadejdzie szybciej, niż nam się wydaje!
Prelekcja, poprowadzona przez Daniela Parzycha skoncentrowała się na Headless e-commerce oraz pytaniu, dlaczego globalni gracze wybierają tę formę. Dla tych, którzy się zastanawiają, o czym mowa – headless e-comerce to architektura sklepu internetowego, w której front-end jest oddzielony od funkcji back-end, dzięki czemu można go aktualizować lub edytować, bez ingerencji w poszczególne strefy. 


Fantastyczny program przedstawiły nam Monika Mikowska oraz Karolina Troka-Lewsza. Okazuje się, że zmierzenie UX naszego sklepu internetowego wcale nie musi trwać tygodniami, a może zająć dosłownie 3 minuty – czego byliśmy naocznymi świadkami!

Zdjęcie przedstawia dwie kobiety na scenie.
Źródło: www.facebook.com/mobiletrendspl

Następnie z Miłoszem Wójcikiem skupiliśmy się na rosnącym efekcie ROPO w retailu, czyli sytuacji, kiedy konsument poszukuje informacji o danym produkcie w Internecie, lecz zakupu dokonuje tradycyjnie, czyli w sklepie stacjonarnym.


Dzięki Kamili Gębik poznaliśmy trendy oraz techniki zwiększające sprzedaż w m-commerce na podstawie branży fashion & beauty. Bierzecie na co dzień pod uwagę, że „wirtualny stylista” w internetowych sklepach z odzieżą potrafi znacząco podnieść sprzedaż?


Z Piotrem Sędzikiem oraz Janem Kamińskim sięgnęliśmy wspomnieniami wstecz, do czasów pandemii koronawirusa, aby zrozumieć trendy w branży healthtech commerce i pochylić się nad konkretnymi przykładami.

Zdjęcie przedstawia dwóch mężczyzn wygłaszających prelekcję.
Źródło: www.facebook.com/mobiletrendspl

O tym, że warto inwestować w m-commerce, przekonał nas Piotr Kałwa, który swoją prelekcję ubarwił licznymi ciekawymi przykładami z życia. 


Czy wszyscy potrzebujemy zmigrować nasz e-commerce na PWA? Tę teorię próbował nam skutecznie przybliżyć Michał Szmigielski.
Dzień zakończył Krzysztof Murzyn ze swoim wystąpieniem na temat roli mobile w strategii eksportowej na marketplace. 

Wszystko dobre, co się dobrze kończy

Od konferencji minęło już kilka dni, a nasze Apirate’owe głowy wciąż są myślami na tym wydarzeniu. Analizujemy wszystkie technologiczne triki i wskazówki. Pełni energii i inspiracji, jesteśmy gotowi do podejmowania nowych wyzwań. Ciekawe osobistości, przepyszna kawa, tona merytorycznej wiedzy i praktycznych case study. Było fantastycznie!

Mobile Trends for Experts – dziękujemy za możliwość wzięcia udziału, a dla Was drodzy czytelnicy Aspirate – nic straconego! Jeśli nie mogliście uczestniczyć na żywo, nagrania z konferencji dostępne są na stronie organizatora! Do zobaczenia, usłyszenia za rok!

Jeśli jesteście ciekawi, w jakich interesujących eventach braliśmy jeszcze udział, wpadajcie do naszej sekcji wydarzeń!

Udostępnij:
Ewa Kędra
Ewa Kędra
Researcher. Odpowiedzialna za rozwój kategorii wiedza. Buduje wartościową bazę produktów godnych uwagi. Prywatnie absolwentka Logistyki, miłośniczka storytellingu, fanka reklam PPC.

Zdobądź najważniejsze informacje i bonusy

Raz w tygodniu w piątek o 14:00 wysyłamy najistotniejsze informacje oraz dodatkowe materiały, których nie znajdziesz na aspirate.pl

Zdobądź najważniejsze informacje i bonusy

Zapisz się, a otrzymasz najważniejsze zmiany marketingowe na swoją skrzynkę mailową.

Nie może Cię zabraknąć!

semWAW#2

Zapraszamy na semWAW#2 — barcamp o marketingu i analityce.