Szukaj
Obrazek przedstawia logo Prosto o marketingu i sprzedaży.

Prosto o marketingu i sprzedaży – podsumowanie konferencji

Albert Einstein powiedział: „Jeżeli nie potrafisz czegoś prosto wyjaśnić – to znaczy, że sam niewystarczająco to rozumiesz”. Z tą dewizą 28.09.2022 roku wzięliśmy udział w konferencji Prosto o marketingu i sprzedaży. To niesamowite wydarzenie łączy ze sobą praktyczną wiedzę i doświadczenie ekspertów z wielu różnych dziedzin. Sześć tematycznych modułów, które zostały poprowadzone przez sześciu trenerów, rozpoczęło cykl marketingowych i sprzedażowych spotkań, podczas których wystąpią eksperci z obszaru marketingu, brandingu, social media, budowania strategii marketingowej, sprzedaży oraz zarządzania projektami.

Zdjęcie przedstawia uczestników konferencji Prosto o marketingu i sprzedaży.
Źródło: https://www.facebook.com/urszula.leiss/

Czy można mówić łatwo i zrozumiale o rzeczach poważnych i skomplikowanych? Przekonajcie się razem z nami

Gospodarzem konferencji był charyzmatyczny Dariusz Jaszcz, który udzielił nam wielu  praktycznych wskazówek nt. PR oraz budowania wizerunku.
Cykl wystąpień rozpoczęła Judyta Kowalczyk, która przedstawiła, jak skutecznie osiągać cele. Temat tylko powierzchownie wydawał się łatwy, ale dzięki praktycznemu przykładowi „Pana Krystiana, który wyrywa sobie włosy z głowy”, wszyscy zrozumieliśmy, że podstawą wyznaczania celów, jest znajomość własnych zasobów. 
Następnie przyszedł czas na prelekcję Jarosława Pudełek – eksperta sprzedaży telefonicznej. 
Okazuje się, że w tym obszarze marketingu najczęściej popełnianym błędem jest źle postawiony cel lub jego całkowity brak. Liczne triki, wskazówki, praktyczne przykłady przedstawione przez Jarosława pobudziły do działania i rozwoju niejednego telefonicznego handlowca. 

Czy menedżer bez bólu głowy istnieje?

Fantastyczną prelekcję o tym, jak pytać, słuchać, angażować oraz sprawić, aby pracownicy „kwitnęli”, wygłosił Tomasz Miler. Swoje wystąpienie rozpoczął od ciekawej historyjki, którą spróbujemy dla Was sparafrazować.
Większość lub nawet wszyscy z Was – drodzy czytelnicy Aspirate, ma prawo jazdy. Prowadzenie samochodu wymaga podejmowania decyzji, odpowiedzialności, samodzielności i zaangażowania.
A teraz wyobraźcie sobie, że w Waszym samochodzie, na Waszym siedzeniu jest… ciocia Jadzia! Każdy przynajmniej raz w życiu z taką ciocią Jadzią (lub wujkiem Zbyszkiem) jechał samochodem.
Ciocia Jadzia nagminnie udziela rad:
– włącz kierunkowskaz,
– nie skręcaj tak ostro,
– uważaj!
– nie jedź tak szybko!
–  dlaczego tak wolno?
– zatrzymaj się na skrzyżowaniu…

A teraz wyobraźcie sobie, że ciocia Jadzia to prezes, szef, kierownik, menedżer, lider w firmie, który zarządza ludźmi.
Za pomocą zabawnej historyjki Tomasz skutecznie przedstawił, jak nie traktować swoich pracowników oraz uświadomił, jak ważne jest budowanie w podwładnych poczucia odpowiedzialności, trenowanie samodzielności oraz sprawianie, że pracownik ma realny wpływ na rozwój firmy. Każdy z nas ma w sobie przekonanie, że robi pewne rzeczy najlepiej, dlatego wstrzymajmy się od krytyki i bądźmy otwarci na inne rozwiązania. Według Tomasza podstawową cechą dobrego lidera jest umiejętność słuchania oraz wiara w kompetencje swoich ludzi. Dzięki temu angażują się bardziej i kwitną – a w konsekwencji firma osiąga ponadprzeciętne wyniki.

Zdjęcie przedstawia mężczyznę wygłaszającego prelekcję.

Jak skutecznie sprzedawać

Według Urszuli Leiss skutecznej sprzedaży musi towarzyszyć pasja, a sam handlowiec powinien cieszyć się tym, co robi. W komunikacji z klientem ważne jest, aby nie posługiwał się pseudo branżowym bełkotem, nie używał trudnych słów, ponieważ nie sprawi to, że będzie mądrzejszy, a po prostu mniej zrozumiany. 
Żyjemy w czasach, w których każdy z nas jest przebodźcowany, dlatego mówienie jasno i konkretnie, to podstawa skutecznej komunikacji. 
5 kroków do poprawy sprzedaży oraz jak zarabiać więcej pracując mądrze, przedstawił Maciej Kozubik. Według niego podstawą rentownej sprzedaży jest trafne sprecyzowanie, kim jest nasz docelowy klient – czyli potrzebujemy jasno określić co i komu sprzedajemy.
Zwieńczeniem konferencji był panel dyskusyjny, w trakcie którego każdy mógł uzyskać odpowiedź na nurtujące pytanie.

To na pewno nie koniec!

Prosto o marketingu i sprzedaży to dawka naprawdę solidnej i praktycznej wiedzy, którą z powodzeniem można wykorzystać w codziennej pracy. Dzięki użyciu prostego i zrozumiałego przekazu wystąpienia są przyjemne i lekkie w odbiorze. To wspaniała okazja do spotkania ludzi z branży oraz możliwość wymiany poglądów i doświadczeń. Po tej konferencji nasze Aspirate’owe głowy znów są przepełnione inspiracją i motywacją do dalszego działania! Dodatkowo rysuje nam się na twarzy potężny uśmiech, ponieważ to nie koniec i kolejna konferencja już niebawem!


A jeśli chcecie się dowiedzieć, w jakich ciekawych wydarzeniach braliśmy jeszcze udział, wpadajcie do naszej sekcji wydarzeń!

Udostępnij:
Ewa Kędra
Ewa Kędra
Researcher. Odpowiedzialna za rozwój kategorii wiedza. Buduje wartościową bazę produktów godnych uwagi. Prywatnie absolwentka Logistyki, miłośniczka storytellingu, fanka reklam PPC.

Zdobądź najważniejsze informacje i bonusy

Raz w tygodniu w piątek o 14:00 wysyłamy najistotniejsze informacje oraz dodatkowe materiały, których nie znajdziesz na aspirate.pl

Zdobądź najważniejsze informacje i bonusy

Zapisz się, a otrzymasz najważniejsze zmiany marketingowe na swoją skrzynkę mailową.

Nie może Cię zabraknąć!

semWAW#2

Zapraszamy na semWAW#2 — barcamp o marketingu i analityce.