Szukaj
Zdjęcie przedstawia scenę i widownię na wydarzeniu marketingowym.

Infoshare 2022 – podsumowanie konferencji 

15 lat temu czworo przyjaciół zorganizowało na lokalnej uczelni hobbystyczne spotkanie dla informatyków. Dziś Infoshare jest największą konferencją technologiczną w Europie Środkowej i Wschodniej. 6 ścieżek tematycznych, rozłożonych na dwóch scenach. Potężna przestrzeń do dzielenia się pomysłami. Ekosystem łączący nowe technologie, biznes i marketing. Konferencja celebrująca ludzką kreatywność, innowacyjność i pasję. Miejsce łączące startupy, inwestorów, przedstawicieli korporacji, programistów i marketerów. Przygotujcie się, zabieramy Was w inspirującą podróż do Gdańska!

Obraz przedstawia scenę wydarzenia Infoshare.
Źródło: jestemzgdanska.pl

Inspiracyjny zawrót głowy!

Po długiej trasie, liczącej prawie 700 km, pełni ekscytacji wstąpiliśmy w progi największej technologicznej konferencji, w jakiej mieliśmy okazję brać udział. Przywitała nas potężna kolejka do rejestracji, która wydawała się nie mieć końca, ale wiedzieliśmy, że będzie warto – o czym przekonaliśmy się niedługo później. Olbrzymia strefa wystawiennicza, liczne stoiska targowe, konkursy angażujące odwiedzających, a także nasi partnerzy z branży IT i marketingu. Po kilku wygranych konkursach, całej masie rozmów, zbitych piątek, dziesiątkach wymienionych „cześć, hej, dobrze Cię widzieć!”, z zapartym tchem ruszyliśmy na prelekcje. Wydarzenie podzielono na 6 bloków. Nasze nogi i serce powędrowały oczywiście w stronę Marketing Stage, która była najbardziej obleganą przestrzenią przez odwiedzających.

Umysły jak spadochrony…

Działają tylko wtedy, gdy są otwarte. Właśnie takim tytułem prelekcji Janek Sikora otworzył Infoshare 2022 dla bloku marketingowego. Człowiek, który jak sam przyznaje, niewidomemu sprzedałby okulary przeciwsłoneczne – a ten dzwoniłby, aby usłyszeć, jak pięknie w nich wygląda.
Następnie na scenę wkroczył Paweł Sala, który zdradził triki, poprawiające komunikację z klientami. W trakcie prelekcji w zabawny i dosadny sposób pokazał nam jak sprawić, aby na twarzach klientów pojawiał się uśmiech zadowolenia, a nie grymas zdenerwowania!
Cyrill Gross próbował nas przekonać o tym, że e-maile wcale nie muszą być „martwe”. Wszyscy wiemy, że wiadomości mailowe to potężne narzędzie marketingowe. Wystarczy dodać do nich proste gry, ankiety i sprawić, że będą one interaktywne, a rezultaty kampanii przerosną nasze oczekiwania.

Zdjęcie przedstawia widownię na wydarzeniu Infoshare.
Źródło: www.gdansk.pl

Influencerzy idą po swoje

Kamil Bolek przedstawił nam bardzo ciekawe spojrzenie na influencer marketing. Czy influencerzy jeszcze nas – marketerów potrzebują? Obserwując trendy, można odnieść wrażenie, że twórcy internetowi stają się coraz bardziej samodzielni.  Nie chce im się współpracować z markami, ponieważ jest im to zwyczajnie niepotrzebne. W dobie takich serwisów jak Patronite, Patreon, Clubhouse, OnlyFans, a także możliwości wprowadzania na rynek własnych produktów influencerzy zyskują wolność i niezależność. Współprace reklamowe są dla nich zbędnym dodatkiem, który niekoniecznie poprawia ich wizerunek. Aby marketerzy mogli w świecie „influ” wciąż działać, muszą wejść w ich świat, podążać za trendami, analizować sytuację i wyciągać wnioski. Bez tych działań, te dwa światy rozłączą się nieodwracalnie, ciągnąc za sobą niekorzystne konsekwencje.

Jak zatamować krwawienie lub w ogóle do niego nie dopuścić

Dla Kamila Kozieła Infoshare to miejsce bardzo dobrze znane i lubiane. To jego dziesiąte wystąpienie, w trakcie którego dzielił się swoją wiedzą, pasją i praktycznymi case study. Wszyscy wykorzystujemy sprawdzone strategie marketingowe, ponieważ działają. Dopóki kampanie wpisują się w znane nam standardy, nie zwracamy uwagi na detale i działamy schematycznie. Problem rozpoczyna się wtedy, gdy niby taki sam lejek marketingowy, jakiego ostatnio używaliśmy, tym razem zaczyna zawodzić i przynosi mierne efekty. W zespołach rozpoczynają się dyskusje i walki na rozwiązania, w których rannym zazwyczaj zostaje budżet firmy. O tym, jak dzięki ekonomii behawioralnej „zatamować krwawienie” lub w ogóle do niego nie dopuścić oraz o strategii moonshot, dowiedzieliśmy się w trakcie porywającego wykładu Kamila Kozieła.

Zdjęcie przedstawia widownię na wydarzeniu Infoshare.
Źródło: www.gdansk.pl

Czy potencjał cross-border jest wykorzystywany w firmach? 

Na tym pytaniu oparł swoje wystąpienie Borys Skraba. W polskim e-commerce coraz częściej mówi się o handlu transgranicznym, który rozwija się bardzo szybko i zmienia oblicze zakupów online. E-handel transgraniczny to inaczej cross-border e-commerce, czyli sprzedaż lub kupno produktów za pośrednictwem sklepów internetowych z innych krajów. Kupujący i sprzedawca znajdują się różnych miejscach na świecie, mogą używać różnych walut, języków i podlegać innym prawom. Okazuje się, że właściciele sklepów internetowych, staną przed licznymi wyzwaniami i problemami, jeśli nie wpasują się w reguły gry handlu transgranicznego. Podczas prezentacji Borys przedstawił, jakie są największe przeszkody i szanse dla przedsiębiorców działających ze swoimi sklepami za granicą, jak i dla tych, którzy dopiero myślą o ekspansji. 

Czy wszyscy marketerzy to adwokaci diabła?

Czy etyczny marketing w ogóle istnieje? Czy działania marketerów są dobre dla konsumentów? Czy chcąc nakręcić sprzedaż, nie pchamy naszych klientów w przepaść? Z tymi myślami przewodnimi swoją prelekcję poprowadziła Martyna Tarnawska. Przedstawiła taktyki wspierające etyczny marketing oraz przestrzegła przed krótkofalowymi, nieprzemyślanymi działaniami, które mogą być tragiczne w skutkach dla naszego biznesu. Masa praktycznych porad, użyteczne case study oraz 10 przykazań servant marketingu dopełniły wystąpienie Martyny oraz dały wszystkim uczestnikom mocno do myślenia.

4 fazy w karierze marketera

Artur Jabłoński w swoim wystąpieniu podzielił się swoimi przemyśleniami i teorią nt. ewolucji w sposobie myślenia i planowania każdej osoby pracującej w marketingu. Według niego marketer przechodzi w swojej karierze przez cztery fazy. Początkową fazą jest zazwyczaj zachwyt możliwościami narzędzi i przekonanie, że wykonają one całą pracę. Ostatnią jest rozumienie, że marketing i sprzedaż to procesy, praca z ludźmi, optymalizacja strategii, empatia, rozumienie grupy docelowej oraz procesu zakupowego klientów.

(Nie) zdrowy rozsądek czy zdrowy rozsądek, aby na pewno jest zdrowy?

O tym, jak błędy logiczne wpływają na procesy decyzyjne opowiedział w swoim wystąpieniu Filip Werstler. Według prelegenta powoływanie się na zdrowy rozsądek, chłopski rozum czy na tzw. „logikę” jest coraz częściej praktykowane, ponieważ nasz mózg jest przeciążony informacjami i po prostu nie wyrabia. Przestaje analizować i przekształca rzeczywistość, upraszczając ją, a to niesie za sobą błędy logiczne, które wpływają na nasze decyzje. Ludzki umysł lubi wiedzieć, jak doszło do pewnych sytuacji, dlatego często łączymy wątki, które niekoniecznie wymagają łączenia. Nie robimy tego do końca świadomie, ponieważ sama intuicja dąży do stworzenia najbardziej prawdopodobnej dla nas przyczyny. Błędy logiczne mają potężny wpływ na decyzje związane z zakupami. Niejedna marka padła ofiarą uproszczeń pewnej grupy klientów przez prosty błąd logiczny, którego efektem było viralowe video w sieci czy kryzys wizerunkowy.
Kolejne wystąpienie należało do Franciszka Georgiewa, który przedstawił możliwości i potencjał marketingu. Marketing jako dziedzina ma możliwość, by być głównym motorem napędowym wzrostu organizacji, zarówno jeśli chodzi o przyciąganie klientów, jak i budowanie firmy i zaangażowanych pracowników. 

Pricing, czyli strategie ustalania cen według Pawła Tkaczyka

Do strategii ustalania cen można podejść nie tylko ekonomicznie, ale i psychologicznie. Według Pawła Tkaczyka ceny to z jednej strony ekonomia, a z drugiej spora dawka psychologii. Jak połączyć te dwie dziedziny i ustalić optymalną cenę dla swojego produktu lub usługi? Jak zwiększyć ceny tak, aby konsumenci byli… zadowoleni? Jak komunikować ceny, a kiedy o nich nie wspominać? Na te wszystkie pytania w swojej prelekcji, w specyficzny sposób odpowiedział Tkaczyk, serwując nam potężną dawkę trików, wskazówek, w sposób zabawny i angażujący.

Czy jesteśmy gotowi na „świat bez ciasteczek”?

Problemy związane z zastosowaniem Googlowych „ciasteczek” poruszył w swojej prelekcji Witold Wrodarczyk. Poznaliśmy dostępne narzędzia takie jak śledzenie serwer-serwer oraz wykorzystanie 1st party data do śledzenia konwersji. Przypomnieliśmy sobie o konieczności zarządzania zgodami oraz usłyszeliśmy o nowym rozwiązaniu Privacy Sandbox. Narzędzie ma być alternatywą dla standardowych ciasteczek i ma odmienić oblicze internetowej reklamy. Pierwsze elementy Privacy Sandbox pojawią się w testowej zakładce kontroli użytkownika przeglądarki Chrome. Sekcja będzie poszerzana wraz z wdrażaniem do przeglądarki kolejnych uniwersalnych rozwiązań, mających na celu anonimizację internautów, przy jednoczesnym oferowaniu skutecznych mechanizmów reklamowych. Jak mawiają dziadkowie – pożyjemy, zobaczymy!

Zagrożenia wirtualnego świata

Wojciech Grzegorzyca poruszył bardzo ciekawy temat dotyczący metaverse, czyli wirtualnego świata.     Użytkownicy żyją w tym świecie, skrywając się pod cyfrowymi awatarami, aby wspólnie spędzać czas, rozmawiać, bawić się, doświadczać, ale także poznawać marki czy robić zakupy. Firmy oraz marketerzy mogą wiele zdziałać w tym świecie, ale bez odpowiedniej wiedzy marnują potencjał tego miejsca. Dlatego warto wiedzieć, jakie są najczęstsze zagrożenia, na które są narażone marki wchodzące do metaverse. Z wystąpienia zebraliśmy masę praktycznej wiedzy oraz wskazówki, jak wykorzystać możliwości marketingowe wirtualnych światów. 

To nie koniec

Flagowe wydarzenie Infoshare to świetna okazja do nawiązywania nowych kontaktów i wymiany doświadczeń. Konferencja to idealne miejsce dla firm na wczesnym etapie rozwoju oraz możliwość zaczerpnięcia potężnej dawki wiedzy, popartej konkretnymi przykładami. 

Jeden z punktów na naszej Aspirate-owej liście „to do – be there” znów został odhaczony. Wzięliśmy udział w największej konferencji technologicznej w Europie Środkowej i Wschodniej, a ponieważ apetyt rośnie w miarę jedzenia – mamy ochotę na jeszcze więcej marketingowych wydarzeń! Do następnego! 

Tymczasem zerknij, w jakich eventach braliśmy udział!

Udostępnij:
Ewa Kędra
Ewa Kędra
Researcher. Odpowiedzialna za rozwój kategorii wiedza. Buduje wartościową bazę produktów godnych uwagi. Prywatnie absolwentka Logistyki, miłośniczka storytellingu, fanka reklam PPC.

Zdobądź najważniejsze informacje i bonusy

Raz w tygodniu w piątek o 14:00 wysyłamy najistotniejsze informacje oraz dodatkowe materiały, których nie znajdziesz na aspirate.pl

Zdobądź najważniejsze informacje i bonusy

Zapisz się, a otrzymasz najważniejsze zmiany marketingowe na swoją skrzynkę mailową.

Nie może Cię zabraknąć!

semWAW#2

Zapraszamy na semWAW#2 — barcamp o marketingu i analityce.