Szukaj
20 edycja konferencji semKRK

20 edycja semKRK — podsumowanie spotkania z niebieskim smokiem

A gdyby tak smok wawelski miał swój marketingowy odpowiednik… Okazuje się, że faktycznie ma i 28 października nawiedził krakowskie Muzeum Sztuki i Techniki Japońskiej Manggha! Ogrom wiedzy i niesamowity networking — te określenia najlepiej pasują do #20 edycji semKRK. Organizatorzy stanęli na głowie, by zapewnić świetną okazję do nawiązywania znajomości, budowania sieci kontaktów oraz skorzystania z wiedzy 8 specjalistów SEM i SEO, którzy wystąpili w 7 prelekcjach. Ale zacznijmy od początku…

semKRK — Kraków pod znakiem smoka i… Marketingu

Tegoroczny barcamp odbył się w niezwykle klimatycznej lokalizacji z widokiem na Zamek Królewski na Wawelu. Na miejscu każdy uczestnik otrzymał torbę wypełnioną po brzegi marketingowymi dobrociami — czasopismami, poradnikami, informatorami. Nie zabrakło również gadżetów oraz pamiątkowych koszulek.

Na wydarzenie dotarliśmy chwilę przed rozpoczęciem i ten czas poświęciliśmy na “zbicie piątek” z partnerami, którzy mieli swoje stanowiska. Wśród nich rozpoznaliśmy znajome twarze — ekipę Senuto — naszego partnera technologicznego. Spotkaliśmy również Whitepress, którzy ugościli nas precelkami z niespodzianką oraz minibarem… z niespodzianką 😉 Dzierżąc w dłoni przygotowany napój, mogliśmy z przyjemnością poszukać wolnego miejsca i przygotować się do nadchodzących prelekcji.

Networking to zdecydowanie jeden z filarów 20 edycji semKRK. Cała sala huczała od rozmów uczestników, którzy chętnie dzielili się między sobą wiedzą z zakresu SEO, reklamy, czy szeroko pojętego marketingu. Wśród 300 osób przewinęło się tysiące różnych opinii na wiele tematów, jednak w jednej kwestii wszyscy byliśmy zgodni — ten barcamp jest obowiązkową pozycją w kalendarzu każdego marketera!

Gotowe przepisy na marketingowe problemy

Nieco po godzinie 17:00 na scenę wskoczył Krzysztof Marzec i przywitał wszystkich uczestników oraz prelegentów. Okazało się, że spora część obecnych na stali to stali bywalcy semKRK, co stanowiło idealną okazję do wspomnienia o najlepszych momentach z poprzednich edycji. 

Wśród zapowiedzianych prelegentów znaleźli się przedstawiciele różnych branż, których łączy jedno — zamiłowanie do marketingu. Niektórzy, jak na przykład Bartłomiej Kaczmarczyk, podzielili się własnymi błędami w obsłudze Google Analytics 4 i podpowiedzieli, jak ich uniknąć we własnych działaniach. Z kolei Krzysztof Janosiewicz przedstawił przepis na sukces kampanii reklamowej, dzieląc się z nami własnym case study firmy jubilerskiej. Dzięki tym radom z nieoszlifowanej kampanii można stworzyć prawdziwy diament!

Wszystkie prelekcje poparte były ekspercką wiedzą marketingową, doświadczeniem i własnymi rozwiązaniami, dopracowywanymi przez prelegentów latami, co zaowocowało genialnym odbiorem wśród uczestników. Skąd to wiemy? W czasie każdej prelekcji za pośrednictwem aplikacji słuchacze mogli zadać pytania występującym, pogłębiając tematykę. Pytań pojawiało się tak wiele, że organizatorzy mieli problem z wyborem kilku najciekawszych, które zostały wyświetlane na ekranie!

Konwersje, dane, link-building, SEO… O czym mogliśmy usłyszeć na semKRK?

Myślisz o międzynarodowym link-buildingu w branży gier hazardowych? Specjalistą w tym temacie okazał się Wojciech Matuła, który na semKRK miał swój debiut sceniczny. Wojtek przedstawił branżę gier hazadrowych jako spory tort reklamowy, na który wiele podmiotów ma apetyt. Jak więc wejść na nowy rynek cechujący się tak dużą konkurencją? Jak się okazało, kluczowa jest tu dokładna analiza rynku oraz “zajrzenie pod spódnicę” konkurencji, sprawdzając ich link-building.


Mateusz Malinowski przeprowadził SEO’wą selekcję narzędzi AI, udowadniając, że sztuczna inteligencja może skutecznie ułatwić życie SEOwcom. Przedstawione narzędzia wspomagają wyszukiwanie fraz kluczowych, budowanie linkowania wewnętrznego oraz tworzenie i optymalizowanie treści. Mateusz zaznaczył jednak, że mimo ciągłego doskonalenia i coraz to większych możliwości AI, warto wykorzystywać narzędzia wyłącznie do wspierania prowadzonych działań. Zawsze powinniśmy się kierować własną wiedzą i doświadczeniem oraz dokładnie sprawdzać propozycje, które podsuwają nam narzędzia.

Z kolei Cezary Glijer odpowiedział na pytanie, czy mamy jeszcze wpływ na wyniki wyszukiwania Google. Swoją prelekcję rozpoczął od obalenia stwierdzenia, że SEO IS DEAD, a następnie przeprowadził nas przez serię wydarzeń, które nastąpiły po ogłoszeniu przez Google nowego sposobu generowania Title. Cezary rozwiał wątpliwości dotyczące treści Title i skutecznego tworzenia strategii SEO.

semKRK#21 – marketingowy smok powróci do Krakowa? 

20 edycja semKRK była świetną okazją do spotkania marketerów, którzy tak jak my (i Wy oczywiście), chcą się rozwijać. Zdobyliśmy cenną wiedzę, którą z pewnością przekujemy w jeszcze lepsze wyniki. Jednak stawiamy na stały rozwój, dlatego już teraz z niecierpliwością wyczekujemy na semKRK#21. A Wy możecie się spodziewać kolejnego podsumowania z tego wyjątkowego barcampu!

Udostępnij:
Natalia Bobik
Natalia Bobik
Redaktor naczelna. Koordynuje prace nad serwisem i buduje rozpoznawalność serwisu. Prywatnie studentka na kierunku zarządzanie projektami, miłośniczka psów i niespełniony lekarz.

Zdobądź najważniejsze informacje i bonusy

Raz w tygodniu w piątek o 14:00 wysyłamy najistotniejsze informacje oraz dodatkowe materiały, których nie znajdziesz na aspirate.pl

Zdobądź najważniejsze informacje i bonusy

Zapisz się, a otrzymasz najważniejsze zmiany marketingowe na swoją skrzynkę mailową.

Nie może Cię zabraknąć!

semWAW#2

Zapraszamy na semWAW#2 — barcamp o marketingu i analityce.