YouTube pracuje nad funkcją, umożliwiającą zakupy podczas przeglądania filmów Shorts.
Podobnie jak na innych platformach, reklamy z możliwością dokonania zakupów będą wyświetlane pomiędzy klipami. Jest to nowy sposób serwisu na przyciągnięcie większej liczby reklamodawców i zyskanie nowego źródła przychodów. Ze wstępnych informacji wynika, że zakupy w YouTube Shorts będą dostępne w przyszłym roku.
Oprócz tego, platforma planuje wprowadzić nowy program marketingu afiliacyjnego. Dzięki temu twórcy mogliby pobierać prowizję od sprzedaży promowanego produktu. Ma być to skuteczny sposób na zarabianie, opierający się na nienachalnej rekomendacji, która będzie przyjemniejsza w odbiorze, w porównaniu do standardowych reklam. Prace nad tą funkcją również mają zakończyć się w 2023 roku.
O wszelkich aktualizacjach w obydwu kwestiach będziemy informować na bieżąco w naszym serwisie.
