Ręczne notowanie dat i ustawianie przypomnień dotyczących interesujących Cię transmisji live na Instagramie? To już przeszłość! Instagram dodał możliwość planowania nadchodzących transmisji na żywo z poziomu aplikacji.
To istotna aktualizacja, dająca duże pole do manewru markom, które mają zamiar zwiększyć sprzedaż za pośrednictwem Instagrama. Platforma chce się rozwijać w zakresie zakupów w wideo live. W ciągu ostatniego miesiąca w aplikacji zorganizowano serię wydarzeń zakupowych live, które miały na celu zbadać potencjalny poziom aktywności zakupowej podczas relacji na żywo na Instagramie. Możliwość zaplanowania swojego live z aż 90-dniowym wyprzedzeniem z pewnością rozwinie potencjał tego narzędzia.
Zainteresowani użytkownicy będą mogli kliknąć w naklejkę z datą wydarzenia, dzięki czemu otrzymają powiadomienie na dzień i 15 minut przed rozpoczęciem transmisji. Z kolei twórcy będą mogli nadać tytuł transmisji i oznaczyć tagi produktów, jeśli będą one promowane w trakcie live. Dodatkowo pojawiła się też opcja sprawdzenia wideo na żywo, która umożliwi przetestowanie oświetlenia, dźwięku lub przyzwyczajenia się do kamery bez nadawania transmisji.
Co więcej, w kolejnych miesiącach nowa funkcjonalność ma być udoskonalana – twórcy będą mogli się połączyć ze swoimi obserwatorami w trybie ćwiczeń, czy przetestować połączenie.
