LinkedIn uruchamia nową funkcję Collaborative Articles, wykorzystującą sztuczną inteligencję, która mają inicjować konwersację między użytkownikami.
Zadaniem sztucznej inteligencji jest w tym przypadku rozpoczęcie dyskusji, poprzez stworzenie wpisu na dany temat. Następnym krokiem jest znalezienie ekspertów w konkretnej dziedzinie, przy użyciu algorytmów serwisu. Docelowo, grono profesjonalistów ma podjąć dyskusję, dzieląc się swoimi pomysłami i poradami. W ten sposób ma powstać baza praktycznej wiedzy, opartej na latach doświadczenia ekspertów danej branży.
LinkedIn wyróżni Collaborative Articles w kanale głównym serwisu. Użytkownicy zobaczą również osoby, które wzięły udział w dyskusji. Każda osoba będzie mogła wyrazić swoje zdanie i dodać do rozmowy coś od siebie.
Twórcy platformy mają nadzieję, że funkcja ta przyniesie sporo korzyści zarówno dla czytelników, jak i osób biorących udział w rozmowie. Dzieląc się swoim doświadczeniem, użytkownicy mają o wiele większe szanse na dotarcie do nowych odbiorców, a tym samym zdobywanie nowych kontaktów.
