Instagram pracuje nad nową grupą Relacji „w pobliżu”, w której treści będą dopasowywane na podstawie lokalizacji użytkownika.
Znajdziemy tam wszystkie relacje użytkowników i firm, znajdujących się w okolicy. Pomysł wydaje się świetną okazją do odkrywania nowych miejsc i wydarzeń, a może i nawiązywania znajomości, w oparciu o podobne upodobania. Aktualizacja ta może okazać się naprawdę przydatną opcją zarówno dla użytkowników prywatnych, jak i lokalnych przedsiębiorców.
Podobna funkcja okazała się sporym sukcesem na chińskim odpowiedniku TikToka – aplikacji Douyin. Ogromny wzrost zaangażowania tamtejszych użytkowników pozwala twierdzić, że taka aktualizacja sprawdzi się również na rynku amerykańskim i europejskim.
Instagram nie podaje szczegółów na temat Relacji w pobliżu ani daty ewentualnej premiery. Eksperyment wciąż trwa i obejmuje wąską grupę wybranych użytkowników.