Google ogłosił wprowadzenie szeregu nowych narzędzi marketingowych, które będą obejmować m.in. YouTube Shorts, nowe układy reklam displayowych, ulepszone pakiety analiz, czy nowe opcje testowania.
Jedną z pierwszych nowości jest możliwość reklamowania się w YouTube Shorts. Google ma zamiar pomóc marketerom. W tym celu integruje umieszczanie krótkich filmów w Video Action and App campaign. Ma to umożliwić markom łączenie kanałów produktów z promocjami w Shorts. Dzięki temu różne promocje oraz linki do nich będą bezpośrednio dostępne podczas przeglądania kanału z Shorts.
Google ulepsza również swój kanał Discover, gdzie użytkownicy przeglądają swoje ulubione spersonalizowane treści. Google bada rozwiązania, które pomogą umieścić krótkie wideo między treściami, dzięki czemu reklamy będą bardziej angażujące i przyciągające wzrok.
Opcje reklam Display & Video 360 również zostaną ulepszone. Reklamodawcy będą mogli dodawać kampanie Connected TV, a dzięki temu docierać do odbiorców, biorąc pod uwagę zainteresowania lub demografię na platformie YouTube i innych aplikacjach na telewizory z obsługą reklam.
Google aktualizuje także kampanie Performance Max, dodając testy A/B, które odpowiedzialne są za obsługę celów sprzedaży w sklepie, w celu jej optymalizacji, jak i również nowe statystyki, atrybucję itd.
Kolejnym ulepszeniem jest możliwość skuteczniejszej analizy poprzez utworzenie trzech nowych raportów, którymi są:
- Attribution insights – statystyki atrybucji – będą pokazywać, jak Twoje reklamy współpracują ze sobą w różnych przestrzeniach Google, pod kątem generowania konwersji.
- Budget insights – statystyki budżetowe – będą znajdować nowe możliwości optymalizacji budżetu oraz pokazywać tempo wydatków w stosunku do celów budżetowych.
- Audience insights – statystyki odbiorców – na podstawie własnych danych są odpowiedzialne za pokazywanie, jak segmenty Twoich klientów, na przykład te stworzone z Customer Match, zwiększają skuteczność kampanii.
Dzięki tym raportom marketerom i menedżerom cyfrowym łatwiej będzie zoptymalizować swoje działania reklamowe w Google.
Dodatkowo Google wprowadza nowe formaty specjalnie dla urządzeń mobilnych. Elastyczne reklamy displayowe mają mieć zapewnioną opcję wyświetlania ofert reklamowej na pełnym ekranie.
Wszystkie wprowadzone narzędzia marketingowe pomogą w tworzeniu bardziej efektywnych kampanii reklamowych, ich analizie oraz lepszym zmonetyzowaniu. Największe znaczenie może mieć połączenie reklam z YouTube Shorts, które zyskują na popularności wśród użytkowników.