Kilka dni temu, w programie Google Ads pojawiły się nowe kolumny raportowania, które ułatwią dostęp do danych na temat konwersji.
Mowa tu o następujących kolumnach:
- Wyniki
- Wartość wyników
- Cele konwersji
Dotychczas wgląd do wyżej wymienionych danych wymagał zastosowania dodatkowych segmentów.
W kolumnie wyników znajdują się informacje na temat liczby konwersji, uzyskanej przez jej główne źródło, dla każdego z celów na koncie. Wyświetlają się tam również wpływy danej kampanii na inne cele, które nie są do niej przypisane. Może dotyczyć to np. generowania połączeń telefonicznych, chociaż ich uzyskanie nie było zamiarem reklamy.
Druga kolumna zawiera wartości konwersji, uzyskane przez działania, które najczęściej powodują jej wzrost. Pozwala to na swobodną analizę różnić między uzyskaną łączną wygenerowaną wartością, a konwersją.
W ostatniej z nowych kolumn można znaleźć cele, które zwiększają skuteczność kampanii. Dzięki temu łatwiej będzie znaleźć te, które wymagają dodatkowej optymalizacji np. pod kątem zakładania konta.
Nowe kolumny raportowania są już dostępne dla wszystkich reklamodawców w Google Ads.
