Szukaj
Dłoń robotra AI na klawiaturze laptopa

Google uznaje recenzje z wykorzystaniem AI za spam

Według najnowszego ogłoszenia Google Merchant Center wszelkie recenzje napisane z wykorzystaniem narzędzi AI powinny być oznaczane jako spam i usuwane.

Do tej pory Google dość łagodnie podchodziło do tematu wykorzystywania sztucznej inteligencji do tworzenia różnorodnych treści tak długo, jak będą one przydatne dla użytkowników. Podejście to zmienia się w przypadku recenzji. Koncern nie zezwala na opinie generowane w większości przez zautomatyzowane programy i aplikacje wykorzystujące sztuczną inteligencję. Google zaleca, aby wszelkie recenzje potencjalnie stworzone przy pomocy AI oznaczać atrybutem <is_spam>. Dodatkowo oznaczenie obrazu jako naruszającego zasady spowoduje usunięcie całej powiązanej z nim treści.

Do weryfikacji naruszenia zasad koncern wykorzysta metody oceny automatycznej, opartej na uczeniu maszynowym, przy wsparciu realnych ekspertów. Wszelkie naruszenia w kwestii AI będą skutkowały odrzuceniem recenzji, ostrzeżeniami, a w końcu zawieszeniem konta.

Zrzut ekranu ogłoszenia Google tłumaczącego dlaczego recenzje AI to spam
Źródło: support.google.com
Udostępnij:
Katarzyna Ząbczyk
Katarzyna Ząbczyk
Redaktor. Autorka nowinek, która codziennie wyszukuje i publikuje najświeższe wiadomości ze świata marketingu. Prywatnie pasjonatka i studentka psychologii, miłośniczka książek.

Zdobądź najważniejsze informacje i bonusy

Raz w tygodniu w piątek o 14:00 wysyłamy najistotniejsze informacje oraz dodatkowe materiały, których nie znajdziesz na aspirate.pl

Zdobądź najważniejsze informacje i bonusy

Zapisz się, a otrzymasz najważniejsze zmiany marketingowe na swoją skrzynkę mailową.

Nie może Cię zabraknąć!

semWAW#2

Zapraszamy na semWAW#2 — barcamp o marketingu i analityce.