ASPIRATE - Serwis dla wymagających marketerów
Osoba trzymająca telefon z uruchomioną aplikacją TikTok.

TikTok testuje Clear Mode

TikTok jest w trakcie testów nowej funkcji dotyczącej wyświetlania treści w obrębie aplikacji. Nowy tryb Clear Mode usuwa przyciski funkcji aplikacji z okna odtwarzania. Oznacza to, że wyświetlana jest jedynie treść filmiku bez nazwy użytkownika, dymka profilu, hashtagów czy opisu.

Jest to funkcja, która ulepszy doświadczenie użytkowników korzystających z aplikacji. Może ona jednak negatywnie wpływać na zaangażowanie użytkowników, jako że ikony komentarzy itd. zostałyby usunięte z widoku, co może zniechęcać do ponownego ich przywracania i udzielania się.

Dla reklamodawców i marek dodających reklamy w aplikacji również nie jest to dobre rozwiązanie, zwłaszcza przy opcji zakupów In-Stream. Na razie jednak jest to wciąż testowany tryb. Co więcej, pojawiają się głosy, że tryb Clear Mode musiałby być włączany indywidualnie do każdego filmiku, dzięki czemu użytkownicy nie używaliby go cały czas i zaangażowanie w społeczność TikToka, jak i w reklamy wcale by nie zmalała.

Wizualizacja trybu Clear Mode na TikToku.
Źródło: www.socialmediatoday.com
Udostępnij:
Katarzyna Ząbczyk
Katarzyna Ząbczyk
Redaktor. Autorka nowinek, która codziennie wyszukuje i publikuje najświeższe wiadomości ze świata marketingu. Prywatnie pasjonatka i studentka psychologii, miłośniczka książek.

Zdobądź najważniejsze informacje i bonusy

Raz w tygodniu w piątek o 14:00 wysyłamy najistotniejsze informacje oraz dodatkowe materiały, których nie znajdziesz na aspirate.pl


Zdobądź najważniejsze informacje i bonusy

Zapisz się, a otrzymasz najważniejsze zmiany marketingowe na swoją skrzynkę mailową.