Ostatni tydzień to okres intensywnych zmian na Instagramie!
Aktualizacje aplikacji zawierają zupełnie nowe funkcjonalności lub zastępują te stare nowszymi. Weźmy pod lupę najważniejsze z nich.
Zmiana, która spotkała się z wyjątkowym entuzjazmem ze strony Instagramowych influencerów to funkcja “Collabs”. Od teraz istnieje możliwość współtworzenia postów z zaproszonymi osobami!
Nad materiałem wyświetlanym na Feedzie lub w Reels pojawiają się nazwy obu użytkowników. Post widnieje również na obu profilach i ukazuje tę samą liczbę polubień oraz komentarzy. Dostęp do statystyk posta można uzyskać z poziomu obu kont, jednak na chwilę obecną, edycja posta jest możliwa tylko przez autora.
Aby opublikować współtworzony materiał, w trakcie tworzenia posta należy wybrać opcję “oznacz osoby”, a następnie “wybierz współtwórcę”. Oznaczenie danego profilu w Collabs wymaga akceptacji! Dopiero wtedy materiał zostanie udostępniony obserwującym zaproszonego użytkownika, a on sam zostanie oznaczony jako współtwórca.
Kolejna istotna zmiana – Reels dostępne w Polsce! Instagram zrezygnował z IGTV na rzecz Reels. Od teraz po wybraniu materiału do opublikowania, możemy zdecydować, czy ma on być postem, czy naszą rolką. Forma wyświetlania materiałów w rolce jest przez wiele osób porównywana do tej, znanej z TikToka. Co więcej, w Reels możemy umieścić filmy o dowolnej długości (w przeciwieństwie do IGTV, w którym pojawiały się video trwające minimum minutę).
Nowość przydatna dla osób, które obrabiają swoje materiały na laptopie, to opcja dodawania postów z poziomu Instagrama w przeglądarce. Od teraz, po wejściu w Instagram w przeglądarce, wystarczy kliknąć w plus, wybrać zdjęcie z komputera i postępować podobnie jak w przypadku aplikacji. Ciekawą zmianą jest funkcja tekstu alternatywnego (zamiast hashtagów), który ma poprawić zasięgi publikowanego materiału.
Ostatnia, ale za to bardzo wyczekiwana zmiana, to opcja linków w stories dostępna dla wszystkich użytkowników! W poprzednim newsletterze wspominaliśmy już o tej funkcjonalności, jednak dotychczas była ona dedykowana dla kont, których liczba obserwujących wynosiła minimum 10 tys. Od teraz linki za pomocą naklejek w stories będą mogli umieszczać wszyscy użytkownicy, niezależnie od wielkości konta.
