Już niedługo kampanie świąteczne staną się tematem numer jeden w świecie marketingu, dlatego Google wprowadza kilka funkcji AI, które mają pomóc reklamodawcom w tym gorącym okresie.
Według danych koncernu aż 61% kupujących korzysta z co najmniej pięciu kanałów sprzedaży. Dotarcie do takich konsumentów będzie łatwiejsze dzięki rozszerzonym formatom reklam i nowym narzędziom optymalizacyjnym Google.
Pierwszą nowością jest udostępnienie adnotacji Pickup Later dla wszystkich sprzedawców, którzy nie mają skonfigurowanego pliku danych o asortymencie lokalnym.
Oprócz tego w Google Merchant Center pojawiła się aktualizacja Karty Wydajności. Marketerzy zyskają dostęp do informacji o najpopularniejszych produktach konkurencji, ich cenach i potencjale kliknięć. Dodatkowo na Stronie produktu pojawiło się kilka szczegółowych informacji, takich jak ewentualne braki zapasów, wysokie stawki (np. ROAS) lub jakiekolwiek brakujące informacje.
Kolejną nowością w Merchant Center jest rozszerzenie dostępu do wizualizacji 3D w wynikach wyszukiwania, które powodują aż o 50% większe zainteresowanie niż standardowe obrazy. Ponadto Google wykorzysta zasoby, przesłane w GMC do rozszerzenia możliwości tworzenia filmów promocyjnych w YouTube.
Jak co roku Google zachęca marketerów do korzystania z kampanii Performacne Max, teraz opartych na sztucznej inteligencji. Jedną z nowych funkcji jest możliwość optymalizowania ich pod kątem przewidywanego LTV nowych klientów.
Ostatnią z ważniejszych zmian jest wyróżnienie kluczowych informacji o dostawie, zwrotach i czasie realizacji zamówienia, które są szczególnie istotne podczas świątecznych zakupów.
Wszystkie aktualizacje mają na celu optymalizację kampanii, dokładniejsze zrozumienie zachowań konsumentów i udoskonalenie swojej oferty. Google udostępnił już zaktualizowaną checklistę, która ma ułatwić sprawne zarządzanie kampaniami świątecznymi.