Szukaj
Osoba robiąca świąteczne zakupy online, z kartą płatniczą w dłoni i zapakowanym prezentem na pierwszym planie

Kampanie świąteczne z narzędziami AI od Google

Już niedługo kampanie świąteczne staną się tematem numer jeden w świecie marketingu, dlatego Google wprowadza kilka funkcji AI, które mają pomóc reklamodawcom w tym gorącym okresie.

Według danych koncernu aż 61% kupujących korzysta z co najmniej pięciu kanałów sprzedaży. Dotarcie do takich konsumentów będzie łatwiejsze dzięki rozszerzonym formatom reklam i nowym narzędziom optymalizacyjnym Google.

Pierwszą nowością jest udostępnienie adnotacji Pickup Later dla wszystkich sprzedawców, którzy nie mają skonfigurowanego pliku danych o asortymencie lokalnym.

Oprócz tego w Google Merchant Center pojawiła się aktualizacja Karty Wydajności. Marketerzy zyskają dostęp do informacji o najpopularniejszych produktach konkurencji, ich cenach i potencjale kliknięć. Dodatkowo na Stronie produktu pojawiło się kilka szczegółowych informacji, takich jak ewentualne braki zapasów, wysokie stawki (np. ROAS) lub jakiekolwiek brakujące informacje.

Kolejną nowością w Merchant Center jest rozszerzenie dostępu do wizualizacji 3D w wynikach wyszukiwania, które powodują aż o 50% większe zainteresowanie niż standardowe obrazy. Ponadto Google wykorzysta zasoby, przesłane w GMC do rozszerzenia możliwości tworzenia filmów promocyjnych w YouTube.

Jak co roku Google zachęca marketerów do korzystania z kampanii Performacne Max, teraz opartych na sztucznej inteligencji. Jedną z nowych funkcji jest możliwość optymalizowania ich pod kątem przewidywanego LTV nowych klientów.

Ostatnią z ważniejszych zmian jest wyróżnienie kluczowych informacji o dostawie, zwrotach i czasie realizacji zamówienia, które są szczególnie istotne podczas świątecznych zakupów.

Wszystkie aktualizacje mają na celu optymalizację kampanii, dokładniejsze zrozumienie zachowań konsumentów i udoskonalenie swojej oferty. Google udostępnił już zaktualizowaną checklistę, która ma ułatwić sprawne zarządzanie kampaniami świątecznymi.

Zrzut ekranu przestawiający nowe narzędzie od Google, które uskutecznią kampanie świąteczne
Źródło:support.google.com
Udostępnij:
Katarzyna Ząbczyk
Katarzyna Ząbczyk
Redaktor. Autorka nowinek, która codziennie wyszukuje i publikuje najświeższe wiadomości ze świata marketingu. Prywatnie pasjonatka i studentka psychologii, miłośniczka książek.

Zdobądź najważniejsze informacje i bonusy

Raz w tygodniu w piątek o 14:00 wysyłamy najistotniejsze informacje oraz dodatkowe materiały, których nie znajdziesz na aspirate.pl

Zdobądź najważniejsze informacje i bonusy

Zapisz się, a otrzymasz najważniejsze zmiany marketingowe na swoją skrzynkę mailową.

Nie może Cię zabraknąć!

semWAW#2

Zapraszamy na semWAW#2 — barcamp o marketingu i analityce.