Szukaj
Widok z góry na pracownicę siedzącą przy biurku z dokumentami

Centrum dopasowania treści w Google Ads

Google Ads udostępnia nowe Centrum dopasowania treści, które ma poprawić wydajność i ułatwić pracę reklamodawców.

Narzędzie pozwala zrezygnować z prowadzenia kampanii w określonych witrynach, aplikacjach czy filmach, które system uzna za niepasujące do marki. Aktualizacja ta obejmuje wszystkie kampanie w YouTube i Google Display Network, z wyjątkiem tych, wyświetlanych w wynikach wyszukiwania oraz reklam produktowych.

Centrum dopasowania treści daje możliwość wyboru spośród trzech rodzajów zasobów. Pierwszy z nich, Rozszerzony, powoduje wyświetlanie kampanii we wszystkich miejscach, spełniających podstawowe wymagania Google. To opcja przede wszystkim dla marek, które chcą zwiększyć swoje zasięgi. Warto jednak mieć na uwadze fakt, że materiał promocyjny może pojawić się np. w filmach, zawierających wulgaryzmy czy elementy przemocy.

Większe ograniczenia zawierają zasoby Standardowe. Jest to dopasowanie odpowiednie dla większości marek. Wybór tej opcji spowoduje wyświetlanie reklam np. w popularnych teledyskach i zwiastunach filmów. Treści, w których będą wyświetlane kampanie, muszą spełnić wymagania odnośnie częstotliwości pojawiania się wulgaryzmów oraz stosowności tematu. Oznacza to wykluczenie spośród nich m.in. filmów poruszających wrażliwą lub kontrowersyjną tematykę.

Ostatnia opcja, czyli zasoby Ograniczone, została stworzona z myślą o markach ze ściśle określonymi zasadami. Kampanie tych reklamodawców nie pojawią się np. w teledyskach zawierających nieodpowiedni język czy kontekst seksualny.

Wprowadzone zmiany wydają się być sporym ułatwieniem w kwestii budowania wizerunku marki i jej rozwoju. Szczegółowe informacje o opisywanej aktualizacji można znaleźć na oficjalnej stronie Google.

Tabela przedstawiająca różne zasoby w Centrum Dopasowań Google
Źródło: support.google.com
Udostępnij:
Katarzyna Ząbczyk
Katarzyna Ząbczyk
Redaktor. Autorka nowinek, która codziennie wyszukuje i publikuje najświeższe wiadomości ze świata marketingu. Prywatnie pasjonatka i studentka psychologii, miłośniczka książek.

Zdobądź najważniejsze informacje i bonusy

Raz w tygodniu w piątek o 14:00 wysyłamy najistotniejsze informacje oraz dodatkowe materiały, których nie znajdziesz na aspirate.pl

Zdobądź najważniejsze informacje i bonusy

Zapisz się, a otrzymasz najważniejsze zmiany marketingowe na swoją skrzynkę mailową.

Nie może Cię zabraknąć!

semWAW#2

Zapraszamy na semWAW#2 — barcamp o marketingu i analityce.