Jakiś czas temu Google poinformowało niektórych reklamodawców o automatycznej zmianie modelu atrybucji w ich kontach. Ma ona zostać wprowadzona 24 sierpnia bieżącego roku. Do tej chwili, będzie można podjąć działania dotyczące własnego wyboru odpowiedniego modelu. Jeśli to nie nastąpi, ustawienia zostaną zmienione zgodnie z najnowszymi zaleceniami Google Ads.
Przedsiębiorstwo proponuje przekształcenie wybranych działań reklamowych na model atrybucji opartej na danych. Technologia ta opiera się na danych ze sposobu wyszukiwania firmy przez użytkowników oraz ich interakcjach z reklamami. Według Google, uwzględnienie zaawansowanych technik uczenia maszynowego jest najskuteczniejszym sposobem na badanie atrybucji. Mimo że ta metoda stała się domyślną, użytkownicy wciąż będą mieli dostęp do pozostałych pięciu modeli.
Marketerzy, których działania kwalifikują się do opisywanej zmiany, powinni już otrzymać wiadomość e-mail z informacją o planowanych modyfikacjach.