Szukaj
Osoba trzymająca telefon z włączona stroną logowania do Google Ads.

Automatyczna zmiana modelu atrybucji w Google Ads

Jakiś czas temu Google poinformowało niektórych reklamodawców o automatycznej zmianie modelu atrybucji w ich kontach. Ma ona zostać wprowadzona 24 sierpnia bieżącego roku. Do tej chwili, będzie można podjąć działania dotyczące własnego wyboru odpowiedniego modelu. Jeśli to nie nastąpi, ustawienia zostaną zmienione zgodnie z najnowszymi zaleceniami Google Ads.

Przedsiębiorstwo proponuje przekształcenie wybranych działań reklamowych na model atrybucji opartej na danych. Technologia ta opiera się na danych ze sposobu wyszukiwania firmy przez użytkowników oraz ich interakcjach z reklamami. Według Google, uwzględnienie zaawansowanych technik uczenia maszynowego jest najskuteczniejszym sposobem na badanie atrybucji. Mimo że ta metoda stała się domyślną, użytkownicy wciąż będą mieli dostęp do pozostałych pięciu modeli.

Marketerzy, których działania kwalifikują się do opisywanej zmiany, powinni już otrzymać wiadomość e-mail z informacją o planowanych modyfikacjach.

Zrzut ekranu przedstawiający wiadomość e-mail od Google Ads.
Źródło: searchengineland.com
Udostępnij:
Katarzyna Ząbczyk
Katarzyna Ząbczyk
Redaktor. Autorka nowinek, która codziennie wyszukuje i publikuje najświeższe wiadomości ze świata marketingu. Prywatnie pasjonatka i studentka psychologii, miłośniczka książek.

Zdobądź najważniejsze informacje i bonusy

Raz w tygodniu w piątek o 14:00 wysyłamy najistotniejsze informacje oraz dodatkowe materiały, których nie znajdziesz na aspirate.pl

Zdobądź najważniejsze informacje i bonusy

Zapisz się, a otrzymasz najważniejsze zmiany marketingowe na swoją skrzynkę mailową.

Nie może Cię zabraknąć!

semWAW#2

Zapraszamy na semWAW#2 — barcamp o marketingu i analityce.