Przeprowadzona niedawno aktualizacja Google Ad Manager daje reklamodawcom szerszy wgląd w zasoby kampanii, a co za tym idzie, kilka ciekawych możliwości.
Pod pojęciem zasobów reklam kryją się dotychczasowe rozszerzenia. Należą do nich linki do podstron, objaśnienia i dodatkowe obrazy. Dzięki wprowadzonej aktualizacji zarządzenia nimi ma stać się łatwiejsze. Wszystko to za sprawą szerszego przeglądu zasobów wykorzystywanych w kampaniach. Wymienione elementy są teraz widoczne obok nagłówków i opisów reklam, w raporcie Kombinacje.
Co więcej, od teraz Google dostosowuje polecane zasoby, w zależności od celu prowadzonej kampanii. Jeżeli głównym zamiarem reklamodawcy jest dotarcie do nowych klientów, w sugestiach pojawi się dodanie formularza kontaktowego. Dzięki temu marketerzy zyskają większą pomoc w odpowiednim dopasowaniu rozszerzeń reklamy.
Aktualizacja Google Ad Manager obejmuje również nowe menu, zatytułowane Rekalmy i zasoby. Znajdują się tam statystki, dotyczące wszystkich wykorzystanych wcześniej zasobów oraz ich skuteczności. Analiza tych danych daje wgląd do tego, które elementy powinny zostać wykorzystane ponownie, a które nie. Efektywność zasobów będzie można sprawdzić na poziomie konta, kampanii i grupy reklam.
Nowe narzędzia raportowania są sporym ułatwieniem w kwestii nadzoru reklam i optymalizacji ich wyników. W nadchodzących tygodniach aktualizacja ma być dostępna dla wszystkich rodzajów kampanii.