Google wprowadza kilka aktualizacji, które mają pomóc sprzedawcom detalicznym (z naciskiem na małe i średnie firmy) w maksymalizacji sprzedaży w okresie świątecznym.
Pierwszą zmianą wprowadzoną przez Google są oznaczenia, wyróżniającego małe firmy pośród innych marek. Według badań koncernu aż 84% konsumentów chce wspierać niewielkie, lokalne biznesy. W związku tym oznaczenie to może mieć realny wpływ na wyniki sprzedaży. Nowa etykieta będzie wyświetlana w wynikach wyszukiwania i Mapach po włączeniu funkcji w Merchant Center. System może również automatycznie nadać atrybut małej firmy na podstawie takich czynników jak liczba oferowanych produktów, liczba lokalizacji lub natężenie ruchu w sieci.
Oprócz tego Google dodaje nowe informacje o danej firmie w jej panelu wiedzy. Od teraz znajdą się tam aktualne oferty, zasady wysyłki i zwrotów, informacje o obsłudze klienta oraz oceny i recenzje. Dane te zostaną pobrane z Merchant Center oraz stron internetowych marki.