Szukaj
Laptop z napisem WordPress, stojący na biurku obok dekoracji.

WordPress testuje nowe wtyczki

Kilka dni temu do sieci trafiła informacja o tym, że WordPress rozważa opcję zmiany standardowych aktualizacji na wtyczki.

Za nowe wtyczki kanoniczne odpowiadałaby grupa programistów z WordPress, a nie stron trzecich. Decyzja ta ma na celu uniknięcie pobierania dodatkowych opłat za dostęp do niektórych funkcji, co często się zdarza. Specjaliści systemu zapewniają, że wtyczki zawierałyby tylko przemyślane i najbardziej pożądane zmiany. Jednocześnie umożliwiałyby wcześniejszy dostęp do wszelkich ulepszeń i udział we wstępnych testach aktualizacji.

Według twórców systemu, wykorzystanie wtyczek pozwoli na szybsze wprowadzanie ulepszeń, przy jednoczesnym zwiększeniu komfortu obsługi. Zaletą tego pomysłu jest fakt, że użytkowników nie będzie zalewała ciągła fala niepotrzebnych i niezrozumiałych modyfikacji. Dzięki wtyczkom sami będą mogli zdecydować, z których funkcji chcą korzystać, a które uważają za zbędne.

Pomysł na priorytetowe traktowanie wtyczek spotkał się jednak z krytyką ze strony ekspertów i użytkowników. Wielu z nich twierdzi, że istnieją lepsze sposoby na efektywne wprowadzanie aktualizacji, a to nie jest jeden z nich. W związku z licznymi nieścisłościami odnośnie nowej polityki WordPressa ostateczna decyzja co do jej wprowadzenia nie jest znana.

Fragment wpisu dyrektora WordPress na temat wtyczek.
Źródło: make.wordpress.org
Udostępnij:
Katarzyna Ząbczyk
Katarzyna Ząbczyk
Redaktor. Autorka nowinek, która codziennie wyszukuje i publikuje najświeższe wiadomości ze świata marketingu. Prywatnie pasjonatka i studentka psychologii, miłośniczka książek.

Zdobądź najważniejsze informacje i bonusy

Raz w tygodniu w piątek o 14:00 wysyłamy najistotniejsze informacje oraz dodatkowe materiały, których nie znajdziesz na aspirate.pl

Zdobądź najważniejsze informacje i bonusy

Zapisz się, a otrzymasz najważniejsze zmiany marketingowe na swoją skrzynkę mailową.

Nie może Cię zabraknąć!

semWAW#2

Zapraszamy na semWAW#2 — barcamp o marketingu i analityce.