Szukaj
Obrazek przedstawia logo TikToka

13 pomysłów na rozwinięcie firmowego TikToka

Ktoś kiedyś powiedział: Jeśli prowadzisz biznes w Internecie i nie reklamujesz się w mediach społecznościowych to tak, jakbyś mrugnął okiem do pięknej dziewczyny… po ciemku. O ile prowadzenie firmowego Instagrama i Facebooka nie stanowi większego wyzwania, TikTok przeraża firmy i automatycznie napawa pesymizmem. Starsze pokolenia tkwią w stereotypie, że TikTok to apka dla dzieci i nie stanowi narzędzia biznesowego. Tymczasem TikTok to aplikacja, rozwijająca się z prędkością światła, zrzeszająca entuzjastów krótkich wideo, na całym świecie! Wykorzystując TikToka zbudujesz świadomość marki, dasz się poznać swoim klientom od strony nieformalnej, a nawet zwiększysz zyski!

TikTok – czyli krótka forma dla każdego

Aplikacja pozwala na tworzenie krótkich filmików do popularnych dźwięków z bazy, które najczęściej są znane, lubiane i królują na listach przebojów. Mogą to być również fragmenty wypowiedzi lub autorski dźwięk stworzony przez twórcę. Użytkownicy publikują krótkie wideo, które zazwyczaj wpisuje się w „wiralowe” treści, o rozmaitej tematyce. Do wykorzystania są liczne filtry, nakładki i efekty. Sam filmik wyświetla się w zapętleniu, a odbiorcy mają możliwość go polubić, skomentować lub przekazać znajomemu, np. poprzez Messengera. Aplikacja bazuje na trendach, czyli treściach, które są aktualnie popularne i licznie powielane przez użytkowników. 

Kto raz wpadnie w sidła TikToka – przepadł na zawsze!

Według badania TheNetworkEC użytkownicy średnio spędzają na TikToku 25,7 godziny miesięcznie. To olbrzymia przestrzeń czasowa, którą firmy mogą wypełnić swoim contentem i sprytnie wpasować się w obowiązujące w aplikacji reguły. Twórcy TikToka świetnie wykorzystali prawa rządzące w psychologii behawioralnej, ponieważ im bardziej dynamiczny kontent, tym lepiej wpływa to na watch time, czyli utrzymanie uwagi użytkownika. Podobnie z koniecznością scrollowania filmów bez autoplaya – wzmacnia to konieczność angażowania kolejnych zasobów poznawczych. TikTok spośród wszystkich dostępnych platform zapewnia najbardziej spersonalizowane treści, a jego algorytm szybko się uczy, które z nich najbardziej interesują użytkownika. Pozwala także najszybciej wybić się nowym twórcom i zdobyć duże zasięgi w krótkim czasie – buduje to motywację do dalszego tworzenia i rozwijania kanału. Przede wszystkim TikTok zrzesza fanów w każdym wieku, co oznacza, że są tam również potencjalni klienci Twoich produktów lub usług.

Pomysły na firmowe TikToki

Prawdopodobnie zastanawiasz się, w jaki sposób Twoja firma może odnieść sukces i wpisać się w klimat TikToka, skoro większość popularnych filmów to samouczki dotyczące makijażu, life-hacki, tańce, filmy z gotowaniem i inne znane treści. Aspirate’owe głowy śpieszą z pomocą! Poniżej przedstawimy 13 pomysłów na TikToki dla  firmy – gwarantujemy, że każdy znajdzie coś dla siebie!

1. Opublikuj materiał filmowy „zza kulis” swojej codziennej działalności, jako właściciel lub pracownik firmy

Użytkownicy TikToka, zwłaszcza pokolenie Z, uwielbiają oglądać filmy zza kulis. Wszystko, co musisz zrobić, to stworzyć film przedstawiający Twoją codzienną rutynę! Możesz zacząć od porannej kawy, pokazać swoich pracowników pakujących zamówienia i wszystko, czym chciałbyś się podzielić dotyczące codziennego życia Twojej firmy. Takie filmiki mogą działać jako inspiracja dla początkujących właścicieli małych firm. Zawsze możesz wpleść element humorystyczny. Nic nie ociepla relacji z firmą, jak pokazanie, że szef to „równy gość” i ma świetny kontakt z pracownikami. Pokazując dzień z życia firmy, skracasz dystans z klientem, który oglądając filmik, może się poczuć jakby był jej częścią.

2. Pokaż swoją reakcję na popularne filmy, wykonując je w duecie

Korzystanie z funkcji duetu na TikToku to świetny sposób na zaangażowanie fanów. Można to zrobić na wiele różnych sposobów. Zacznij od znalezienia wiralowego filmu, na który chcesz zareagować, niezależnie od tego, czy dotyczy on tematyki Twojej firmy, czy po prostu czegoś zabawnego. Następnie wystarczy nacisnąć duet i nagrać swoją reakcję. Możesz także użyć tej funkcji, aby stworzyć duet z filmami swoich klientów. To świetny sposób, aby ci czuli się bardziej związani z firmą i docenieni przez markę.

3. Zademonstruj, jak używać swoich produktów

Filmy instruktażowe i samouczki od zawsze cieszą się popularnością na TT. Nagraj siebie, używając swojego produktu lub wykonując daną usługę. Podziel się wskazówkami i najlepszymi praktykami, a następnie opublikuj je na swoim koncie. Możesz również pochwalić się nowymi produktami, które mają mieć niebawem swoją premierę. W przypadku firm usługowych możesz tworzyć filmy wyjaśniające, jak działa najczęściej świadczona usługa. Na TT jest cała masa fryzjerów, sprzedawców świeczek, makijażystek, a nawet marketerów. Znajdzie się tam wygodne miejsce dla każdego – zaufaj nam! 

4. Filmy wideo „pakowanie zamówienia” dla małych firm

Jeśli prowadzisz małą firmę, jest to idealne rozwiązanie dla Ciebie. Wszystko, co musisz zrobić, to nagrać pakowanie zamówienia lub organizację magazynu! Brzmi prymitywnie, ale zaufaj nam, publiczność TikToka uwielbia je oglądać. Jest to świetna okazja, aby pochwalić się swoim sklepem internetowym oraz ciężką pracą i sercem, które w nią wkładasz.

5. Edukuj odbiorców na temat związany z Twoją firmą

Innym rodzajem działania na TikToku dla firm, są treści edukacyjne. Ludzie wchodzą na TikTok z wielu różnych powodów, a jednym z nich jest nauczenie się czegoś nowego! Wybierz temat, na który widzowie często mają pytania i nagraj film instruktażowy. Dzielenie się wskazówkami biznesowymi to świetny sposób na wpasowanie się w trendy i zdobycie publiczności. Przykładem może być pokazywanie narzędzi, z których korzystasz i pomagają Ci w codziennej pracy. Treści edukacyjne wniosą dużo ruchu na Twoim profilu!

6. Świętuj specjalne okazje

Wszyscy kochają święta! Tworzenie filmów tematycznych związanych ze świętami i porami roku to świetny sposób na nawiązanie kontaktu z docelowymi odbiorcami. Spróbuj wziąć udział w wyzwaniach Halloween i Bożego Narodzenia i użyj świątecznych dźwięków. Możesz także świętować swoje kamienie milowe. Publikuj filmy z podziękowaniami dla obserwujących, gdy osiągniesz określone wyniki, takie jak 100, 100 000 obserwujących, 1 milion obserwujących. Twoi widzowie na TikToku będą zachwyceni, mogąc świętować z Tobą!

7. Trend oczekiwania vs rzeczywistość

Na TikToku jest mnóstwo popularnych trendów dla małych firm, ale jednym z naszych ulubionych jest trend oczekiwania vs rzeczywistość. Ten trend składa się z dwóch części. Pierwszą rzeczą, którą musisz zrobić, to nagrać klipy pokazujące, jak „oczekiwałeś”, że coś pójdzie. Mogą to być oczekiwania dotyczące pakowania zamówienia, tworzenia projektu, organizacji lub prawie wszystkiego, co przyjdzie Ci do głowy. Do drugiej części trendu musisz nagrać klipy pokazujące rzeczywistość – jak faktycznie poszło. Ten trend zasadniczo pokazuje, że nie zawsze wszystko jest idealne i sprawia, że inni właściciele małych firm czują się mniej samotni w ewentualnych porażkach. Filmik może przybrać naprawdę zabawną formę!

8. Opowiedz słuchaczom zabawną historię, związaną z firmą

Ludzie spędzają dużo czasu, oglądając filmy „narracyjne” na TikToku. Wszystko, co musisz zrobić, to opowiedzieć intrygującą historię, która przyciągnie uwagę odbiorców. Pomyśl o sytuacjach związanych z Twoją firmą. Mogą być zabawne, szokujące – cokolwiek, co Twoim zdaniem porwie publiczność. Możesz także podzielić się swoją historią sukcesu i zabawnymi faktami na temat swojej firmy. Spróbuj podzielić swoje filmy na wiele części. Pierwszy film może przedstawiać historię, a następny post może przedstawiać szczegóły. To dla użytkowników powód, aby Cię obserwować i nie przegapić żadnej części!

9. Przeprowadź sesję pytań i odpowiedzi — odpowiadaj na najczęściej zadawane pytania odbiorców

Użytkownicy TikToka to niezwykle rozmowne grono i zadają mnóstwo pytań w komentarzach. Na szczęście TikTok oferuje funkcję pytań i odpowiedzi, dzięki której widzowie mogą wysyłać pytania bezpośrednio na Twoje konto. Możesz wejść w dialog z odbiorcami, tworząc osobne filmy odpowiadające na każde pytanie. To fantastyczny sposób, aby pokazać odbiorcom, że zależy Ci na tym, co mają do powiedzenia i pozwala dzielić się istotnymi informacjami o Twojej firmie. Za pomocą pytań i odpowiedzi content na TikToku tworzy się niemalże sam!

10. Transmituj na żywo, aby połączyć się z klientami

Większość z was prawdopodobnie zna Instagram Live, ale czy wiesz, że TikTok ma również funkcję wideo na żywo? Gdy Twoje konto osiągnie 1000 obserwujących, możesz użyć tej funkcji transmisji na żywo, aby połączyć się z publicznością!

11. Przedstaw swój zespół

Użytkownicy TikTok chcą wiedzieć z kim mają do czynienia, więc jest to idealna platforma do przedstawienia swojego zespołu! Możesz stworzyć film przedstawiający wszystkich członków zespołu i dołączyć krótki opis ich roli. Jeśli masz mały zespół, możesz zrobić całą serię filmików z przedstawiania swojego zespołu. Każdy może być gwiazdą osobnego wideo!

12. Zwiedzanie biura/firmy

Spróbuj pochwalić się swoim biurem! Oprowadź odbiorców po firmie, pokaż wszystkie działy lub pomieszczenia. Ludzie są z natury ciekawi, więc będą zainteresowani widokiem Twojego miejsca pracy. Dołącz wszystko, co sprawia, że Twoje biuro jest wyjątkowe. To świetna okazja, aby użyć popularnego dźwięku jako tła dla Twojego filmu lub przeprowadzenia ciekawej narracji.

13. Podziel się popełnionymi błędami

Jak mawia przysłowie „Nie popełnia błędów tylko ten, kto nic nie robi”. Ważne jest, abyśmy wyciągali z potknięć jakąś lekcję i tym właśnie przesłaniem możesz podzielić się ze społecznością TikToka. To świetna okazja, aby pomóc i okazać wsparcie innym właścicielom małych firm i pokazać, że nie wszystko zawsze wychodzi idealnie.

Istnieje wiele kreatywnych sposobów na rozwijanie konta, ale najważniejsza w tym wszystkim jest dobra zabawa i regularność publikowania treści. Utwórz kalendarz ze wszystkimi swoimi pomysłami na prowadzenie TikToka. To idealne miejsce, aby pokazać ludzi tworzących biznes, wzmocnić świadomość marki, a przy okazji prowadzić działania marketingowe przynoszące zyski.

Powodzenia!

Udostępnij:
Ewa Kędra
Ewa Kędra
Researcher. Odpowiedzialna za rozwój kategorii wiedza. Buduje wartościową bazę produktów godnych uwagi. Prywatnie absolwentka Logistyki, miłośniczka storytellingu, fanka reklam PPC.

Zdobądź najważniejsze informacje i bonusy

Raz w tygodniu w piątek o 14:00 wysyłamy najistotniejsze informacje oraz dodatkowe materiały, których nie znajdziesz na aspirate.pl

Zdobądź najważniejsze informacje i bonusy

Zapisz się, a otrzymasz najważniejsze zmiany marketingowe na swoją skrzynkę mailową.

Nie może Cię zabraknąć!

semWAW#2

Zapraszamy na semWAW#2 — barcamp o marketingu i analityce.