TikTok wprowadza nowe statystyki odbiorców i inne narzędzie przydatne dla marketerów. Aktualizacja dodaje możliwość badania zainteresowań, zachowań i danych demograficznych odbiorców, bez żadnych opłat.
Jedna z ciekawszych nowości to możliwość sprawdzenia 10 hashtagów, budzących największe zainteresowanie twoich odbiorców. Dodawanie ich do swoich filmów byłoby świetnym i szybkim sposobem na zwiększenie zaangażowania społeczności.
Narzędzie TikTok Audience Insights, dostępne w Ad Managerze, analizuje dane na temat użytkowników aktywnych na twoim koncie w ciągu ostatnich 30 dni. Statystyki te można podzielić na kategorie takie jak: lokalizacja, język, demografia, urządzenia oraz zainteresowania i zachowania. Ta ostatnia grupa danych dzieli się na kilka podrzędnych filtrów.
Zainteresowanie reklamami pokaże tylko użytkowników, którzy weszli w interakcje z wybranym typem kampanii. Filtr Interakcji wideo wyświetli dane na temat osób, które obejrzały film, ale nie wykazały żadnego zaangażowania. Podkategoria Interakcje twórców pogrupuje odbiorców według typów kont, które oglądają. Ostatnia podgrupa wskaże tylko tych użytkowników, którzy trafili na film, wchodząc w konkretny hashtag.
Po zdefiniowaniu odbiorców twórcy otrzymają dostęp do przeglądu pozostałych informacji na temat swoich widzów. Znajdą się tam dane takie jak: wiek, płeć, kraj, system operacyjny urządzenia, 10 najważniejszych i 10 ostatnich zainteresowań. Tę ostatnią grupę będzie można podzielić na dwie mniejsze – najpopularniejsze hashtagi wśród obserwujących oraz kategorie reklam, z którymi wchodzili w interakcje.
Przydatną funkcją jest możliwość zebrania wszystkich tych danych w pliku Excela. Wystarczy wybrać opcję Eksporluj wszystko, aby wszystkie statystyki odbiorców TikToka był dostępne w jednym arkuszu.
Opisywanie narzędzia do analizy odbiorców będą dostępne w Tiktok Ad Managerze. Co ważne, nie trzeba prowadzić płatnych kampanii reklamowych, aby uzyskać do nich dostęp.