Kilka dni temu rozpoczęła się zaplanowana na sierpień aktualizacja rdzenia Google.
Regularne aktualizacje mają na celu zapewnienie jak najlepszych i wiarygodnych wyników wyszukiwania. Jak zawsze może to wpłynąć na widoczność niektórych witryn w sieci. Skutki mogą być zarówno pozytywne, jak i negatywne. W wyniku tego typu aktualizacji część witryn może zająć wyższą pozycję w rankingach, przez co inne spadną niżej.
Google podkreśla, że zmiana pozycji w wynikach wyszukiwania nie musi być związana z jej zawartością czy strukturą. W przypadku spadku widoczności strony jej twórcy powinni skupić się na analizie witryn konkurencji i poprawie jakości swoich treści, tak aby odpowiadały na potrzeby użytkowników.
Ze względu na dość długi czas trwania procesu wdrażania aktualizacji, specjaliści odradzają natychmiastowe wprowadzanie jakichkolwiek zmian. Zamiast tego należy skupić się na analizie i poprawie jakości witryny, tak aby była zgodna z najnowszymi wytycznymi Google.