ASPIRATE - Serwis dla wymagających marketerów
Logo Google na białym tle

Google uruchamia Privacy Sandbox beta

Google stawia kolejny krok w stronę ochrony prywatności użytkowników, wprowadzając Privacy Sandbox w wersji beta.

O pierwszych pracach nad tym narzędziem pisaliśmy w zeszłym roku https://aspirate.pl/analityka-internetowa/google-rozpoczyna-testy-google-privacy-sandbox/. Jego głównym celem jest ochrona danych osobowych użytkowników, którzy z niego korzystają.

Wersja beta opiera się na nowych interfejsach API, zaprojektowanych tak, aby prywatność była priorytetem we wszelkich działaniach. Nie wykorzystują one żadnych narzędzi śledzenia użytkownika ani na stronach internetowych, ani w aplikacjach.

Google zapewnia spore korzyści dla aplikacji, które zdecydują się na udział w testach. Należą do nich możliwość wyświetlania trafnych reklam i szczegółowa analiza ich skuteczności. Użytkownicy wersji beta sami dostosowują swoje preferencje co do wyświetlanych im kampanii. W ustawieniach narzędzia mogą wybrać tematy, które ich interesują oraz zablokować te, których nie chcą widzieć.

Na ten moment Privacy Sandbox od Google jest dostępny jedynie na urządzeniach z najnowszą wersją Androida. Użytkownicy telefonów i tabletów, które kwalifikują się do najnowszej aktualizacji, zostaną o tym poinformowani powiadomieniem systemowym.

Zrzut ekranu z Goolge Sandbox Privacy beta
Źródło: digitalinformationworld.com
Udostępnij:
Katarzyna Ząbczyk
Katarzyna Ząbczyk
Redaktor. Autorka nowinek, która codziennie wyszukuje i publikuje najświeższe wiadomości ze świata marketingu. Prywatnie pasjonatka i studentka psychologii, miłośniczka książek.

Powiązane wpisy

Zdobądź najważniejsze informacje i bonusy

Raz w tygodniu w piątek o 14:00 wysyłamy najistotniejsze informacje oraz dodatkowe materiały, których nie znajdziesz na aspirate.pl


Zdobądź najważniejsze informacje i bonusy

Zapisz się, a otrzymasz najważniejsze zmiany marketingowe na swoją skrzynkę mailową.