Google stawia kolejny krok w stronę ochrony prywatności użytkowników, wprowadzając Privacy Sandbox w wersji beta.
O pierwszych pracach nad tym narzędziem pisaliśmy w zeszłym roku https://aspirate.pl/analityka-internetowa/google-rozpoczyna-testy-google-privacy-sandbox/. Jego głównym celem jest ochrona danych osobowych użytkowników, którzy z niego korzystają.
Wersja beta opiera się na nowych interfejsach API, zaprojektowanych tak, aby prywatność była priorytetem we wszelkich działaniach. Nie wykorzystują one żadnych narzędzi śledzenia użytkownika ani na stronach internetowych, ani w aplikacjach.
Google zapewnia spore korzyści dla aplikacji, które zdecydują się na udział w testach. Należą do nich możliwość wyświetlania trafnych reklam i szczegółowa analiza ich skuteczności. Użytkownicy wersji beta sami dostosowują swoje preferencje co do wyświetlanych im kampanii. W ustawieniach narzędzia mogą wybrać tematy, które ich interesują oraz zablokować te, których nie chcą widzieć.
Na ten moment Privacy Sandbox od Google jest dostępny jedynie na urządzeniach z najnowszą wersją Androida. Użytkownicy telefonów i tabletów, które kwalifikują się do najnowszej aktualizacji, zostaną o tym poinformowani powiadomieniem systemowym.
