Pinterest wprowadza sporo ciekawych aktualizacji, które mają przede wszystkim ułatwić tworzenie Pinów i zwiększyć zaangażowanie użytkowników.
Najważniejszą zmianą jest umieszczenie wszystkich narzędzi do tworzenia i edycji Pinów w jednym strumieniu. Dotyczy to również funkcji, które dotychczas były dostępne jedynie dla wybranych formatów. Należą do nich możliwość dodawania linków, muzyki, nakładek tekstowych i naklejek. Linki dostępne dla wszystkich zdjęć i filmów to przełomowa zmiana dla marketerów, którzy będą mogli z łatwością przekierowywać ruch na swoje strony internetowe.
Kolejną nowością są ulepszone wskaźniki Pinów, w tym liczba wyświetleń i czas oglądania. Dostęp do tych danych znacznie ułatwi proces analizy skuteczności publikowanych treści. Oprócz tego wszyscy użytkownicy będą mogli edytować Piny już po ich publikacji. Ostatnią aktualizacją są reakcje emoji, dostępne pod każdym rodzajem treści na platformie.
Powyższe zmiany, ułatwiające tworzenie Pinów oraz śledzenie ich wyników, sprawiają, że Pinterest staje się platformą bardziej przyjazną dla marketerów.
