Szukaj
Telefon z logo Instagrama na tle dużego logo Meta

Meta ogranicza możliwości reklamy dla nastolatków

Meta wprowadza poważne zmiany, ograniczające możliwości reklamodawców w zakresie reklamy dla nastolatków.

W przyszłym miesiącu zniknie możliwość kierowania kampanii do nastoletnich użytkowników na podstawie ich płci. Reklamodawcy nie będą mieli wglądu także w aktywność osób niepełnoletnich w aplikacji, w tym tego, kogo obserwują i jakie strony na Facebooku polubili. Oznacza to, że niedługo personalizacja reklam będzie opierać się jedynie na lokalizacji i wieku użytkownika. Co więcej, nawet te informacje będą dostępne tylko wtedy, gdy będzie to konieczne.

Meta twierdzi, że ograniczenie wymienionych możliwości, dotyczących reklamy dla nastolatków, ma pozytywnie wpłynąć na poziom bezpieczeństwa młodszych użytkowników aplikacji. W tym celu wprowadza kilka innych aktualizacji, dzięki którym osoby niepełnoletnie mogą kontrolować, kto zobaczy ich listę znajomych, czy polubione przez nich strony.

Koncern pracuje również nad możliwością ograniczenia wyświetlania wybranych przez użytkownika reklam. Od marca osoby niepełnoletnie będą mogły ustawić własne preferencja na temat kampanii, których nie chcą widzieć wcale lub ograniczyć ich liczbę. Możliwość ta będzie dostępna zarówno na Facebooku, jak i Instagramie.

Zrzut ekranu preferencji, dotyczących reklamy dla nastolatków.
Źródło: about.fb.com
Udostępnij:
Katarzyna Ząbczyk
Katarzyna Ząbczyk
Redaktor. Autorka nowinek, która codziennie wyszukuje i publikuje najświeższe wiadomości ze świata marketingu. Prywatnie pasjonatka i studentka psychologii, miłośniczka książek.

Zdobądź najważniejsze informacje i bonusy

Raz w tygodniu w piątek o 14:00 wysyłamy najistotniejsze informacje oraz dodatkowe materiały, których nie znajdziesz na aspirate.pl

Zdobądź najważniejsze informacje i bonusy

Zapisz się, a otrzymasz najważniejsze zmiany marketingowe na swoją skrzynkę mailową.

Nie może Cię zabraknąć!

semWAW#2

Zapraszamy na semWAW#2 — barcamp o marketingu i analityce.