Facebook testuje szereg nowych opcji kontroli, zarówno dla osób fizycznych, jak i reklamodawców, które pozwolą ludziom wpływać na to, co widzą na swoim Feedzie.
Dla indywidualnych użytkowników Facebook stara się ułatwić znajdowanie swoich istniejących opcji kontroli kanału informacyjnego, a jednocześnie chce dać użytkownikom możliwość ograniczenia wybranych rodzajów treści w swoich kanałach.
W ramach testowanych opcji, użytkownicy Facebooka mogą teraz zwiększyć lub zmniejszyć ilość treści, które widzą od znajomych, rodziny, grup i stron, z którymi są połączeni, oraz tematów, na których im zależy w preferencjach kanału aktualności.
Facebook rozszerza również kontrolę wykluczania tematów dla ograniczonej liczby reklamodawców, którzy wyświetlają reklamy w języku angielskim.
Kontrola wykluczania tematów pozwala reklamodawcy wybrać temat, który pomoże określić, w jaki sposób będziemy wyświetlać reklamę na Facebooku, w tym w kanale aktualności. Reklamodawcy mogą wybrać trzy tematy — wiadomości i polityka, problemy społeczne oraz przestępstwa i tragedie. Gdy reklamodawca wybierze jeden lub więcej tematów, jego reklama nie będzie wyświetlana osobom, które ostatnio interesowały się tymi tematami na swoim kanale aktualności. Umożliwia to reklamodawcom unikanie niechcianych skojarzeń z tymi tematami i powiązanymi z nimi dyskusjami.