Meta planuje wprowadzić zmiany związane z tworzeniem i wyświetlaniem reklam na Facebooku. Trwają już prace nad nową i przyjazną dla prywatności ofertę reklam na Facebooku, która nie wykorzystywałaby tak wielu prywatnych danych użytkowników w celu targetowania reklam.
Nowy produkt, roboczo nazywany reklamami podstawowymi, będzie skierowany do firm, które chcą budować świadomość swojej marki oraz kształtować postrzeganie swoich produktów. Skuteczność i zasięg reklam byłaby zależna od tego, jakie zaangażowanie generuje. Koszt ekspozycji reklamy zmniejszyłby się, ponieważ interakcja użytkownika zwiększyłaby zasięg algorytmu. Prawdopodobnie cena reklamy podstawowej byłaby tańszą opcją reklamy na Facebooku.
Podstawowa reklama będzie przydatna dla tych reklamodawców, którzy nie kierują swoich kampanii w żadną konkretną grupę i skupiają się na dotarciu do jak największej liczby osób, budowaniu świadomości marki oraz ewentualnego badania rynku.