YouTube ogłosił, że nakładki reklamowe już wkrótce nie będą wyświetlane w serwisie.
Nakładki to poziome reklamy, wyświetlane w dolnej części ekranu, podczas odtwarzania filmu. Format ten został wycofany z urządzeń mobilnych już jakiś czas temu, teraz przyszła pora również na komputery.
Nakładki reklamowe całkowicie znikną z YouTube już 6 kwietnia tego roku. Twórcy platformy uzasadniają tę decyzję poprawą doświadczenia użytkowników oraz optymalizacją skuteczności innych rodzajów kampanii.
Aktualizacja ta jest dobrą wiadomością dla wielu twórców. Nakładki wykazywały znacznie mniejszą skuteczność w porównaniu do innych typów reklam, przez co mimo dużej liczby wyświetleń, przychody z filmów nie były zbyt wysokie.
Niestety zmiana ta może okazać się negatywna dla wielu reklamodawców. Stosunkowo niska cena tego formatu reklamowego czyniła nakładki przystępną opcją dla mniejszych firm.
