Szukaj
Widok z profilu na osobę, trzymającą telefon z włączoną wyszukiwarką Google

Lipcowa aktualizacja opinii o produktach w Google

Właśnie zakończył się proces wprowadzania nowej aktualizacji opinii o produktach w Google. Pierwotnie, miał on potrwać co najmniej dwa tygodnie, ostatecznie zajęło to tylko sześć dni. To nie pierwsze i zapewne nie ostatnie tego typu uaktualnienie w przeglądarce. Ostatnie miało miejsce w marcu, a poprzednie dwa w kwietniu i grudniu ubiegłego roku. 

Celem najnowszej aktualizacji jest promowanie recenzji wykraczających poza ich podstawowy schemat. Witryny zawierające najbardziej pomocne i wartościowe oceny towarów i usług mają zdobywać wyższe pozycje w rankingach wyszukiwania. Nowy sposób analizy obejmuje jedynie opinie o produktach, nie wpływając na inne rodzaje treści na stronie. Póki co, dotyczy to jedynie anglojęzycznych witryn, jednak wkrótce ma nastąpić rozszerzenie tej kwestii o kolejne języki. 

Google wyróżnia dwa elementy, decydujące o wysokiej wartości opinii. Pierwszy to ilość zawartych multimediów-im więcej, tym lepiej. Drugim jest liczba dołączonych do niej linków. Zgodnie z najnowszymi zaleceniami, każda recenzja powinna informować o kilku sprzedawcach, oferujących dany produkt. 

Jak się jednak okazuje, lipcowa aktualizacja opinii o produktach nie jest tym, czego wszyscy oczekiwali.  Według dostępnych na tę chwilę danych, wzrosty pozycji w rankingach są minimalne, a zmiany praktycznie niezauważalne.

Wyniki te wciąż mogą ulec zmianie. Dlatego, mimo wszystko warto na bieżąco obserwować aktualizacje Google i dostosowywać treści opinii pod najnowsze wytyczne.

Wykres przedstawiający zmiany po aktualizacji opinii o produktach w Google.
Źródło: searchengineland.com
Udostępnij:
Katarzyna Ząbczyk
Katarzyna Ząbczyk
Redaktor. Autorka nowinek, która codziennie wyszukuje i publikuje najświeższe wiadomości ze świata marketingu. Prywatnie pasjonatka i studentka psychologii, miłośniczka książek.

Zdobądź najważniejsze informacje i bonusy

Raz w tygodniu w piątek o 14:00 wysyłamy najistotniejsze informacje oraz dodatkowe materiały, których nie znajdziesz na aspirate.pl

Zdobądź najważniejsze informacje i bonusy

Zapisz się, a otrzymasz najważniejsze zmiany marketingowe na swoją skrzynkę mailową.

Nie może Cię zabraknąć!

semWAW#2

Zapraszamy na semWAW#2 — barcamp o marketingu i analityce.