Szukaj
Telefon z logo Google

Google zaleca użycie kilku znaczników daty na stronach

W jednym z wpisów na Twitterze, Google zwraca uwagę na istotną rolę daty w pozycjonowaniu strony internetowej.

System przeglądarki bierze pod uwagę kilka znaczników daty, w celu zminimalizowania prawdopodobieństwa potencjalnych błędów w dacie publikacji treści. Nieaktualne lub niedokładne oznaczenie daty może więc zniechęcać i wprowadzać w błąd nie tylko Internautów, ale także roboty Google. Mimo że dane te nie zawsze będą wyświetlane w wynikach wyszukiwania, są cennym źródłem informacji dla algorytmu wyszukiwarki.

Datę publikacji można oznaczać m.in. za pomocą tagów lastmod, pubdate lub article:published_time. Należy również pamiętać o tym, aby jedna podstrona nie zawierała zbyt wielu różnych dat, których odczytywanie może być mylące dla algorytmu. Według ostatnich rekomendacji Google, artykuły powinny zawierać wyraźną i widoczną datę, najlepiej znajdującą się między tytułem a tekstem.

Ogłoszenie Google na temat znaczników daty
Źródło: twitter.com/searchliaison
Udostępnij:
Katarzyna Ząbczyk
Katarzyna Ząbczyk
Redaktor. Autorka nowinek, która codziennie wyszukuje i publikuje najświeższe wiadomości ze świata marketingu. Prywatnie pasjonatka i studentka psychologii, miłośniczka książek.

Zdobądź najważniejsze informacje i bonusy

Raz w tygodniu w piątek o 14:00 wysyłamy najistotniejsze informacje oraz dodatkowe materiały, których nie znajdziesz na aspirate.pl

Zdobądź najważniejsze informacje i bonusy

Zapisz się, a otrzymasz najważniejsze zmiany marketingowe na swoją skrzynkę mailową.

Nie może Cię zabraknąć!

semWAW#2

Zapraszamy na semWAW#2 — barcamp o marketingu i analityce.