W jednym z wpisów na Twitterze, Google zwraca uwagę na istotną rolę daty w pozycjonowaniu strony internetowej.
System przeglądarki bierze pod uwagę kilka znaczników daty, w celu zminimalizowania prawdopodobieństwa potencjalnych błędów w dacie publikacji treści. Nieaktualne lub niedokładne oznaczenie daty może więc zniechęcać i wprowadzać w błąd nie tylko Internautów, ale także roboty Google. Mimo że dane te nie zawsze będą wyświetlane w wynikach wyszukiwania, są cennym źródłem informacji dla algorytmu wyszukiwarki.
Datę publikacji można oznaczać m.in. za pomocą tagów lastmod, pubdate lub article:published_time. Należy również pamiętać o tym, aby jedna podstrona nie zawierała zbyt wielu różnych dat, których odczytywanie może być mylące dla algorytmu. Według ostatnich rekomendacji Google, artykuły powinny zawierać wyraźną i widoczną datę, najlepiej znajdującą się między tytułem a tekstem.