Google wprowadził aktualizację algorytmu wyszukiwania. Od teraz liczą się strony tworzące treści zgodnie z preferencjami ludzi, a nie robotów.
Google wprowadza wiele zmian, aby dostarczać użytkownikom jak najlepszych wyników wyszukiwania. Ostatnia, wprowadzona kilka dni temu, przyczynia się do promowania stron, których treści są skierowanie do ludzi, a nie nastawione na boty i rankingi.
Oznacza to, że większy wpływ na pozycjonowanie strony ma User Experience niż dotychczas stosowane zasady SEO. Twórcy stron internetowych oraz copywriterzy powinni zatem skupić się na tworzenie treści przyjaznych przede wszystkim użytkownikom. Zmiana ta ma dotyczyć głównie obszarów sztuki, rozrywki, zakupów oraz treści technologicznych.
Aktualizacja ma również na celu wyeliminowanie z wyników wyszukiwania stron o niskiej jakości i wartości dla Internautów. Witryny, które powstały jedynie w oparciu o podstawowe wymagania algorytmu, a nie przynosiły żadnych korzyści odwiedzającym, mogą stracić swoją dotychczasową pozycję.
Rozwiązanie to ma przynieść korzyści zarówno użytkownikom, jak i marketerom. Internauci zyskają łatwiejszy dostęp do treści, które ich interesują i są pomocne. Natomiast marki, które kładą nacisk na zadowolenie użytkownika, zdobędą nowych odwiedzających i klientów.