Google zapowiedział serię zmian w Google Merchant Center, które powinni znać sprzedawcy.
Pierwszą zmianą jest wprowadzenie atrybutu pauzy – pause_attribute. Umożliwi on tymczasowe zatrzymanie reklam produktowych bez konieczności używania atrybutów out_of_stock czy availability. Dzięki temu sprzedawca nie będzie musiał całkowicie wstrzymywać reklam produktów, które będą na nowo dostępne w najbliższym czasie.
Kolejną zmianą są daty dostępności produktów zamówionych i przedpremierowych. Wszystkie produkty z atrybutem „zamówienie oczekujące” lub „zamówienie przedpremierowe”, będą wymagały podania daty ich dostępności. Może ona sięgać maksymalnie rok do przodu, w przeciwnym razie doprowadzi do odrzucenia produktów.
Trzecia zmiana dotyczy Unsupported Shopping content – nieobsługiwanych treści w Zakupach. Google poinformował o efektywnych zmianach wprowadzonych w sposobie wyświetlania rowerów z napędem silnikowym poprzez Unsupported Shopping content, w którym trzeba było podać dokładniejsze informacje dotyczące produktu.
Wprowadzone zmiany mogą przysłużyć się lepszemu doświadczeniu reklamodawców z Google oraz ułatwić proces tworzenia kampanii reklamowych.