Szukaj
Logo Google na niebieskim tle

Google Merchant Center usuwa cztery modele atrybucji

Już niedługo z Google Merchant Center znikną aż cztery dotychczasowe modele atrybucji.

Modele, które zostaną usunięte to:

  • pierwsze kliknięcie,
  • liniowy,
  • z uwzględnieniem pozycji,
  • spadek udziału z upływem czasu.

Jeszcze w październiku zniknęły one także z Google Ads i GA4. Od kwietnia kolejnego roku wszystkie źródła konwersji, które nadal korzystają z tych modeli, zostaną przełączone na atrybucję opartą na danych. Osoby, którym nie odpowiada ta zmiana, wciąż będą mogły wybrać model ostatniego kliknięcia.

Koncern tłumaczy swoją decyzją słabnącą popularnością wymienionych modeli – według badań opiera się na nich zaledwie 3% wszystkich konwersji systemu. Dodatkowo przejście na model atrybucji opartej na danych ma skutkować około 6% wzrostem liczby konwersji.

Zrzut ekranu przedstawiający
Źródło: support.google.com
Udostępnij:
Katarzyna Ząbczyk
Katarzyna Ząbczyk
Redaktor. Autorka nowinek, która codziennie wyszukuje i publikuje najświeższe wiadomości ze świata marketingu. Prywatnie pasjonatka i studentka psychologii, miłośniczka książek.

Zdobądź najważniejsze informacje i bonusy

Raz w tygodniu w piątek o 14:00 wysyłamy najistotniejsze informacje oraz dodatkowe materiały, których nie znajdziesz na aspirate.pl

Zdobądź najważniejsze informacje i bonusy

Zapisz się, a otrzymasz najważniejsze zmiany marketingowe na swoją skrzynkę mailową.

Nie może Cię zabraknąć!

semWAW#2

Zapraszamy na semWAW#2 — barcamp o marketingu i analityce.