Google zaktualizowało zasady spamu w Profilu Firmy. Najnowsze z nich dotyczą m.in. publikowania zdjęć.
Dotychczas, treści, których należało unikać obejmowały m.in. błędy w pisowni, niezweryfikowane linki czy grafiki o słabej jakości. Zgodnie z najnowszą aktualizacją, kolejne elementy uznawane za spam to zduplikowane posty, logo, zdjęcia i materiały wideo. Tym sposobem Google chce promować unikatowe treści.
Według Google, posty z wymienionymi elementami, nie są wartościowe dla użytkownika. Treści z tego typu zawartością będą usuwane z Profilu Firmy. Może okazać się to równoznaczne z pominięciem strony w wynikach wyszukiwania Google oraz Map. Oznacza to, że częste dodawanie do witryny tych samych materiałów może przynieść więcej szkód niż pożytku. Według ekspertów, koniecznie jest także ograniczenie umieszczania logo marki w każdym dodawanym materiale.
Na ten moment, nikt nie jest w stanie przewidzieć długotrwałych skutków wprowadzonej zmiany. Jednak nowy wpis rozwijający zasady spamu w Google może okazać się sporym problemem, szczególnie dla witryn cyklicznie publikujących ten sam rodzaj treści.