Google Analytics 4 wprowadza kolejne aktualizacje. 22 lipca tego roku pojawiła się możliwość stosowania szczegółowych filtrów oraz tworzenia raportów niestandardowych.
Filtry do szczegółowych raportów, mają umożliwić wgląd do podzbioru danych. Można je zastosować na przykład, aby zobaczyć tylko dane z aplikacji na Android, podczas flirtowania danych z aplikacji na iOS.
Aby zastosować filtr należy:
- Kliknąć +Dodaj filtr u góry raportu szczegółowego.
- W kreatorze filtrów wybrać Uwzględnij lub Wyklucz
- Z listy Wymiar wybrać wymiar.
- W polu Wartości wymiarów zastosować jeden lub więcej z nich.
- Opcjonalnie można w zakładce Dodaj nowy warunek, aby utworzyć maksymalnie 4 nowe.
- Po kliknięciu Zastosuj, filtr będzie zastosowany.
Kolejna z nowych funkcji, filtrowanie raportów niestandardowych, ma przyczynić się do ich lepszego ukierunkowania. Na przykład, w jednym będzie można zawrzeć tylko dane mobilne, a w drugim tylko dane internetowe.
Nowe funkcje mają służyć usprawnieniu Google Analytics, a przy tym wydajniejszej analizie działań i ich usprawnieniu.