Szukaj
Grafika przedstawiająca AI w otoczeniu niebieskich danych

Google wprowadza nowe oznaczenie obrazów AI

Google stworzył narzędzie o nazwie SynthID, umożliwiające oznaczenie obrazów, wygenerowanych przez AI.

W dobie niesamowitego rozwoju sztucznej inteligencji, coraz trudniej rozróżnić obrazy generowane przez AI od prawdziwych zdjęć, co może nieść ze sobą niebezpieczne skutki. W odpowiedzi na ten problem Google opracował narzędzie, umożliwiające identyfikację takich treści.

SynthID umieszcza i odczytuje niewidoczne znaki wodne wplecione bezpośrednio w dane pikseli w obrazach stworzonych przy użyciu AI. Umożliwia to ich wykrycie nawet po wprowadzeniu zmian np. koloru. Dzięki temu rozwiązanie minimalizuje ryzyko szerzenia dezinformacji, jednocześnie nie wpływając na walory estetyczne obrazu.

Koncern zaznacza, że nowe narzędzie nie gwarantuje stuprocentowej skuteczności w przypadku obrazów poddanych dużym modyfikacjom. Zapewnia za to trzy rodzaje komunikatów informujące o tym, czy znak wodny został wykryty, czy też nie oraz o prawdopodobieństwie jego ukrycia.

Nowa technologia jest obecnie dostępna dla wybranych klientów Google Cloud.

Zrzut ekranu przedstawiający poziomy skuteczności nowego narzędzie Google SynthID umożliwiającego oznaczenie obrazów AI
Źródło: deepmind.com
Udostępnij:
Katarzyna Ząbczyk
Katarzyna Ząbczyk
Redaktor. Autorka nowinek, która codziennie wyszukuje i publikuje najświeższe wiadomości ze świata marketingu. Prywatnie pasjonatka i studentka psychologii, miłośniczka książek.

Zdobądź najważniejsze informacje i bonusy

Raz w tygodniu w piątek o 14:00 wysyłamy najistotniejsze informacje oraz dodatkowe materiały, których nie znajdziesz na aspirate.pl

Zdobądź najważniejsze informacje i bonusy

Zapisz się, a otrzymasz najważniejsze zmiany marketingowe na swoją skrzynkę mailową.

Nie może Cię zabraknąć!

semWAW#2

Zapraszamy na semWAW#2 — barcamp o marketingu i analityce.