Looker to kompleksowa platforma do automatycznych analiz i narzędzie do wizualizacji danych. Został stworzony zarówno dla małych, średnich, jak i dużych przedsiębiorstw. Cechą wyróżniającą Lookera jest funkcjonalność przewidywania trendów mogących wystąpić w przyszłości, na podstawie analizy danych historycznych. Misją Lookera jest gromadzenie informacji oraz uczynienie ich użytecznymi i powszechnie dostępnymi dla użytkowników. Looker został wykupiony przez Google w 2020 roku.
Google Data Studio to narzędzie, które służy do tworzenia raportów i wizualizacji danych. Posiada czytelny interfejs i jest łatwy w obsłudze, co pozwala firmom w prosty sposób analizować i prezentować przebieg i wyniki kampanii. Google Data Studio pozwala również na integrację informacji pochodzących z innych miejsc np. Google Marketing Platform.
Od dzisiaj Data Studio to Looker Studio
Google łączy produkty Business Intelligence – Looker, Data Studio i podstawowe technologie Google, takie jak sztuczna inteligencja i uczenie maszynowe, tworząc jeden produkt Looker. Od dzisiaj Google Data Studio to teraz Looker Studio. Dzięki temu możliwa jest efektywna optymalizacja, a podejmowane decyzje opierają się na danych.
Dostęp do modeli danych Looker w Looker Studio
Od teraz możliwy jest dostęp do modeli danych Looker w Looker Studio. Dzięki temu użytkownicy mogą eksplorować dane za pośrednictwem warstwy modelowania Lookera oraz łatwo łączyć zarówno samoobsługowe analizy ze źródeł danych ad hoc, jak i zaufane dane, które zostały już sprawdzone i wymodelowane w Lookerze.
Dostępność Looker Studio Pro
Looker pozostanie dostępny w wersji bezpłatnej, jednak dla bardziej wymagających klientów, którzy potrzebują koncentracji na określonych kwestiach przedsiębiorstwa, Google udostępniło wersję Looker Pro Studio. Dzięki temu zyskają nowe funkcje zarządzania danymi w przedsiębiorstwie.
Integracja Lookera z innymi produktami
Planowane są już kolejne prace nad rozwojem funkcjonalności Looker Pro Studio oraz jego integrację z jeszcze większą ilością partnerów i ich produktów. Planowana jest integracja Lookera z Arkuszami Google oraz stworzenie integracji z narzędziami do wizualizacji Tableau i Power BI. Aby zautomatyzować wyszukiwanie danych źródłowych, rozpoczęto partnerstwo z Sisu Data.
Codzienna praca marketera kręci się wokół danych, a ich analiza i wyciąganie wniosków to grunt w podejmowaniu racjonalnych decyzji. Zebrane informacje umożliwiają przewidywanie zachowań klientów oraz przygotowanie odpowiednich ofert marketingowych, sprzedażowych, w taki sposób, aby spełniały potrzeby klientów i pozwalały realizować cele. Dane dostarczają nam ogromnej wiedzy, lecz bez odpowiednich narzędzi ich analiza, wizualizacja i wnioskowanie jest trudne, a często nawet niemożliwa.